Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Satt mig i skiten, igen

Hej,

För ett antal år sedan hade jag stora problem med spelande som höll på att kosta mig flickvän och lägenhet. Jag fick hjälp och hade varit spelfri i 3 år, tills för några månader sen då jag spelade för små strunt summor, som jag trodde att jag skulle klara av. Vet inte varför jag trodde att jag skulle klara av det denna gången. Tyvärr så har det bara barkat utför som för många andra. Jag är sjukt trött på mig själv dom satt mig i denna sits igen. Jag har inte talat om att jag ramlat dit igen för att då skulle jag förlora tilliten hos hela min familj och min sambo med min son skulle försvinna som avlöningar.

Mina nuvarande lån
Credway 25 k
Credigo 10 k
Easycredit 10 k
Slantar.nu 30 k
Fairlo 10 k
Collector 90 k

UC score 656 med en risk på 0.59
Underskott av kapital 0 kr
UC förfrågningar 1 via Lendo i November, då jag tog lånet hos collector.

Ingen anmärkning.

Jag måste försöka få ett nytt lån på runt 100 k för att lösa alla smålån.

Vad vore bäst för mig att göra i denna situation.
Är det bäst att söka via förmedlare och ska jag ange i ansökan att jag vill samla (90k) för att lösa collector +100 k extra? Eller ska jag bara söka ett nytt lån på 100 k via förmedlare eller inte?

Om det spelar någon roll så vet jag att min sambo vill att vi ska köpa hus inom 1,5år ungefär. Gör detta någon skillnad och bör jag tänka på något annat sätt?

Vill bara få bort allting till en rimlig månadskostnad och aldrig mer spela igen.
Tack på förhand. Tänker på er alla med samma problematik.

Du kan ju söka igenom Lendo och du kommer att få beviljat lån.

Personligen hade jag väntat tills det gått 3 månader sedan sista förfrågan gjordes. Sedan sökt ett lån på 200 000 och betalat av allt direkt.

Beror lite på hur bra collector lånet är. Enda "nackdelen" är väl kanske om det blir lösenkrav på hela summan och de ej betalar av krediterna.

Men med de förutsättningarna du beskriver så tycker jag det vore konstigt om du inte fick ett lån på ca 186k.

Personligen hade jag ansökt om hela beloppet och fyllt i att jag ville samla allt.

Men är collector bra så hade jag bara sökt på resten.

Beror lite på hur bra collector lånet är. Enda "nackdelen" är väl kanske om det blir lösenkrav på hela summan och de ej betalar av krediterna.

Men med de förutsättningarna du beskriver så tycker jag det vore konstigt om du inte fick ett lån på ca 186k.

Personligen hade jag ansökt om hela beloppet och fyllt i att jag ville samla allt.

Collector lånet är bra. Men jag tog lite för kort återbetalningstid, så med ännu ett till lån är jag rädd att månadskostnaden blir hög ändå.

Det blir inga problem tror du att man bara ser collector lånet hos UC om jag ansöker om samling för mycket mer?

Man tycker ju att inte alla banker borde erbjuda med lönekrav på allt? Eller är det vanligt att det blir så?

Collector lånet är bra. Men jag tog lite för kort återbetalningstid, så med ännu ett till lån är jag rädd att månadskostnaden blir hög ändå.

Det blir inga problem tror du att man bara ser collector lånet hos UC om jag ansöker om samling för mycket mer?
Prata med Collector du kan säkert ändra återbetalningstiden. Betyder ju att dem får mer ränta så dem har säkert inget emot det.

Spärra dig från spel innan du samlar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp