Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander och komplettering

Hej. Sitter som ett frågetecken men vad tusan menas med detta? Sökte lån via lendo. 3 banker erböjd 260k. Valde Santander som hade bäst ränta. 6%. Signerade med Bank id och fick ett mail att allt var klart och lånet betalas ut inom 1-3bankdagar. Detta var i fredags. I dag får jag mail om att dom behöver komplettering med 3 lönespec och arbetsgivarintyg innan man kan göra en slutgiltigt bedömning!!! Blir de avslag nu eller vad hadlar detta om?.

Antagligen har din UC och angivna årsinkomst haft en differens och då behöver dom komplettera att din angivna belopp stämmer i form av lönespec alternativt en anställningskontroll.

Rätt vanligt! :)

Antagligen har din UC och angivna årsinkomst haft en differens och då behöver dom komplettera att din angivna belopp stämmer i form av lönespec alternativt en anställningskontroll.

Okej. Ja anställd är jag med fast inkomst. Men blir ju orolig för avslag. Bör jag vara det. Har mycket bra kreditbetyg och endast 1 lån sedan tidigare på 240k. 280k i årsinkomst

Okej. Ja anställd är jag med fast inkomst. Men blir ju orolig för avslag. Bör jag vara det. Har mycket bra kreditbetyg och endast 1 lån sedan tidigare på 240k. 280k i årsinkomst
Allt det du skriver spelar mindre roll. Din lön på dina lönesedlar måste matcha det du har angivet på ansökan

Dom vill ha underlag på att uppgifterna du lämnat stämmer.
Din inkomst är inte superhög, kring 23k, i förhållande till det har du ganska stort lån redan

Dom vill ha underlag på att uppgifterna du lämnat stämmer.
Din inkomst är inte superhög, kring 23k, i förhållande till det har du ganska stort lån redan
Jag förstår de såklart men dom har ju kunnat ta del av min uc och gjort allt klart så jag får mail om att det betalas ut inom 1-3 Bank dagar. Skrev även att jag har 23k i lön innan skatt så sett till de har dom ju erbjudit mig ett lån på 250k ändå. Gjort allt klart för att sedan behöva komplettering. Mest orolig för att dom avslår hela ansökan nu

Men ucn tar dom väl ändå del av innan dom erbjuder lån via låneförmedlare? Men min inkomst stämmer med de jag angett och lika min anställning så handlar de då om ren rutinkoll?

Det kan ju omöjligt bara vara jag i hela detta forumet som behövt komplettera vid Santander. Ni som behövt de, vad hände?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp