Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander höjt räntan

Nja, 875 kr per år mer.

Jo men sen är återbetalningstiden också 10-15 år. Då är du uppe i nästan 10.000 och har du dessutom 2-3 andra blanco så blir det pengar av det hela...
Men visst utslaget per månad kan den hundringen kännas marginel.
Tyvärr lever ju många här just på den marginalen...

Nu ligger mitt lån hos resursbank på 8,1% vilket är jäkligt högt.

Vet inte om jag ska försöka ta och köra ett samlingslån och försöka få ner räntan på det.
Har remember på 5,95 och Forex på 6,19.

Beloppet jag har på resurs är cirka 250.000.

Men tror inte ngn kommer erbjuda. Är körd hos collector då jag tog ett lån och betalade tillbaka hela efter en månad då jag fick bättre villkor på remember... så då är man väl svartlistad där.

Har 5 förfrågningar, alla utom en är över 6 månader.
Har blanco på cirka 830.000kr
Inkomst 410.000 med årets uppdatering.
Betyget sist vi tog en kreditkoll på mig låg på 1,2 tror jag. Iaf precis på gränsen tlll mycket bra. Har ej tillgång till BankID så kan ej kolla nu. Men detta var ngn månad sedan.

Lea31 du är i liknande situation som mig när det gäller önskan om att byta ut lån. Jag har 250000 hos Nordax med ännu högre ränta, 11,9! Jag vill bli av med det men har högre blanco än inkomst och jag tänker att det säkert inte går. Jag planerar att försöka trycka in så mkt det bara går på Nordaxlånet i år och sedan ev försöka låna om. Men detta med underskott och belåningsgrad.....skulle kunna betala för att få veta hur de räknar! Om du ansöker om nytt lån, uppdatera gärna hur det går!

Nu ligger mitt lån hos resursbank på 8,1% vilket är jäkligt högt.

Vet inte om jag ska försöka ta och köra ett samlingslån och försöka få ner räntan på det.
Har remember på 5,95 och Forex på 6,19.

Beloppet jag har på resurs är cirka 250.000.

Men tror inte ngn kommer erbjuda. Är körd hos collector då jag tog ett lån och betalade tillbaka hela efter en månad då jag fick bättre villkor på remember... så då är man väl svartlistad där.

Har 5 förfrågningar, alla utom en är över 6 månader.
Har blanco på cirka 830.000kr
Inkomst 410.000 med årets uppdatering.
Betyget sist vi tog en kreditkoll på mig låg på 1,2 tror jag. Iaf precis på gränsen tlll mycket bra. Har ej tillgång till BankID så kan ej kolla nu. Men detta var ngn månad sedan.

Lär bli svårt när du är så pass överbelånad.

Jag vet att jag är överbelånad tack

Tappa inte hoppet :) värt att försöka, men tror du behöver amortera ner lite innan det är möjligt att få den ränta du vill ha tänker jag mer, du kommer säkerligen få erbjudanden.

Tappa inte hoppet :) värt att försöka, men tror du behöver amortera ner lite innan det är möjligt att få den ränta du vill ha tänker jag mer, du kommer säkerligen få erbjudanden.

Nej jag får nog leva med det ett år framåt minst så jag hamnar på under 200% belåning iallafall.. får väl vara tacksam att räntorna ändå ligger bättre till än vad de kunde vart. Bara så less att det blivit som det blivit. Men hoppet är väl de sista som dör.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp