Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander använder Kreditz!

Sökte lån via förmedlare, fick det beviljat. Gick igenom alla steg. Beviljat lån, betalas ut inom 2-5 dagar.

Sen fick jag ett SMS dagen efter att logga in via Kreditz.

Känner mig inte trygg med den verifiering som sker via den tredjepartstjänsten så av integritetsskäl valde jag att avstå från mitt lån och vänder mig istället till privatpersoner i min närhet även om jag helst hade sluppit det såklart.

Men bara så att ni är medvetna om det. Räkna med en Kreditz hos Santander för jag uppgav på pricken exakt min deklarerade inkomst för övrigt. Inget fuskande med att ange högre lön t.ex utan precis den informationen som min UC visar.

Tråkigt med en onödig förfrågan såklart men jag ska inte söka några andra lån på 1-2 år nu så det spelar väl egentligen ingen större roll.

Sökte lån via förmedlare, fick det beviljat. Gick igenom alla steg. Beviljat lån, betalas ut inom 2-5 dagar.

Sen fick jag ett SMS dagen efter att logga in via Kreditz.

Känner mig inte trygg med den verifiering som sker via den tredjepartstjänsten så av integritetsskäl valde jag att avstå från mitt lån och vänder mig istället till privatpersoner i min närhet även om jag helst hade sluppit det såklart.

Men bara så att ni är medvetna om det. Räkna med en Kreditz hos Santander för jag uppgav på pricken exakt min deklarerade inkomst för övrigt. Inget fuskande med att ange högre lön t.ex utan precis den informationen som min UC visar.

Tråkigt med en onödig förfrågan såklart men jag ska inte söka några andra lån på 1-2 år nu så det spelar väl egentligen ingen större roll.
Tycker det är helt rimligt att de ska begära kreditz. Tror de flesta gör det nu ändå

Tycker det är helt rimligt att de ska begära kreditz. Tror de flesta gör det nu ändå

Jag hade uppskattat om det stått innan man accepterar ett visst lån, om det är dylika åtgärder.

Att skriva lån beviljat efter att man signerat avtalet med bank-id och sen komma och trycka en Kreditz i näsan känns bara dåligt.

Varför är bolagen så efterblivna i kommunikationen? Skriv kraven tydligt så man vet vad som gäller och kan välja därefter.

Typ:

Bank 1:
Kräver 3 mån lönespecifikationer

Bank 2:
Kräver Kreditz

Bank 3:
Kräver 3 mån lönespecifikationer + anställningsavtal

Hur svårt ska det vara?

Jag hade uppskattat om det stått innan man accepterar ett visst lån, om det är dylika åtgärder.

Att skriva lån beviljat efter att man signerat avtalet med bank-id och sen komma och trycka en Kreditz i näsan känns bara dåligt.

Varför är bolagen så efterblivna i kommunikationen? Skriv kraven tydligt så man vet vad som gäller och kan välja därefter.
Varför skulle inte du kunna genomföra en kreditz? Bankerna ska ju ha koll så dom ekonomi övertstämmer med din uc

Varför skulle inte du kunna genomföra en kreditz? Bankerna ska ju ha koll så dom ekonomi övertstämmer med din uc

Ett 3:e parts bolag som man knappt vet något om. Ingen chatt, ingen mejl, inget telefonnummer.

Nej, jag tycker det är extremt integritetskränkande bara. Om du vinner 1-2 miljoner på Svenska spel på lotto. Vill du att helt okända människor känner till allt om dig då och kan kartlägga din ekonomi?

Hade inte haft några bekymmer med att skicka in 3-6 månaders lönespecifikationer och anställningsavtal men sånna där Stasi fasoner stöttar jag ej och kommer aldrig göra.

De har all rätt att göra som de vill, och jag har all rätt att även ångra lånet. Önskar bara mer tydlighet innan. Är det för mycket begärt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp