O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Många SMS aktörer har ju startat upp egna frågetrådar på detta forum, men antar att dom även läser andra trådar om hur desperata dem flesta är över att ha hamnat i "smslåneträsket". Jag är en av dom desperata som inte är hjälpt av ett smslån på 3000 kronor eller 5000 kronor eller 10000 kronor. Vi (och vi är många) skulle behöva ett lån på kanske 30 000 kronor, ett litet omstartslån, för att kunna lösa bort dessa smslån. Jag gissar, men många har säkert smslån på just den summan i medeltal. En önskan att få låna 30 000 kronor på kanske 3-5 år. Idag gör smslånebolagen stora vinster och lever gott på oss, men den aktör som kommer med en lånelösning/saneringslån har stora möjligheter att "plocka" kunder från smsbolagen men en sådan aktör kan samtidigt inte "plocka" kunder om dom stirrar blint på en UC för då blir inte låneprodukten anpassad till kundgruppen vars smslån ska lösas pga många av oss har harvat på i åratal och gjort ansökningar och därmed samlat på oss förfrågningar som gör att vi av den anledningen inte kan gå till en "vanlig" bank. Så jag tror att en låneprodukt på ca 30 000 kronor med förenklad upplysning skulle bli framtidens mest attraktiva låneform nu när smslånebranschen synas allt mer. Hoppas någon aktör läser detta, tar till sig och har mod och kapital att utveckla en sådan produkt. Jag tror ni isåfall kommer att ta marknadsandelar!