Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samtal om bostadsutmätning

Angående skuldsanering så verkar det ju utifrån vad jag läst vara osannolikt att man skulle kunna få det som 31-åring (eller egentligen oavsett ålder) om skulden beräknas vara betald genom utmätning om 5 år.

Men det jag inte förstår är varför KFM menar att löneutmätningen inte är hållbar i längden om prognosen är att den löser skulden på 5 år?

Men det jag inte förstår är varför KFM menar att löneutmätningen inte är hållbar i längden om prognosen är att den löser skulden på 5 år?
Blir det mycket längre än ett år med löneutmätning anses det för länge att begära att borgenärer ska vänta

Du kan inte få inhibition av kfm. Du kan få det genom överklagande och begäran hos tingsrätten, men eftersom det kommer behöva göras en indragning som ska delges kan den tidigast försäljningsanmälas i mitten av maj, och då har vi beroende på inflöde auktion nångång september-december skulle jag tro.
Jag kan som sagt inget om detta och hon jag pratade med på kfm kunde inte svara på några av mina frågor utan hänvisade mig till försäljningsavdelningen.

Vad händer just nu från det att hon gör ett utslag imorgon? Som jag fattade det så kommer jag få en delgivning jag ska skriva under. När får min man och Brf papper på detta utslag/utmätning? Är det innan eller efter jag skrivit på delgivningen?
För över telefon så lät det som att detta kommer gå i raketfart. När jag frågade vad för olika steg som nu kommer ske och vad för tidsplan jag har att vänta så fick jag svaret "att jag skulle ha jobbat på detta redan igår och att det nu är försent"

Blir det mycket längre än ett år med löneutmätning anses det för länge att begära att borgenärer ska vänta
Jag förstår, jag visste inte att det var så tufft när det gäller bostadsutmätning, även om jag så klart förstår att det är rimligt att man vidtar de åtgärder som går för att borgenärerna ska kunna få betalt.

Jag kan som sagt inget om detta och hon jag pratade med på kfm kunde inte svara på några av mina frågor utan hänvisade mig till försäljningsavdelningen.

Vad händer just nu från det att hon gör ett utslag imorgon? Som jag fattade det så kommer jag få en delgivning jag ska skriva under. När får min man och Brf papper på detta utslag/utmätning? Är det innan eller efter jag skrivit på delgivningen?
För över telefon så lät det som att detta kommer gå i raketfart. När jag frågade vad för olika steg som nu kommer ske och vad för tidsplan jag har att vänta så fick jag svaret "att jag skulle ha jobbat på detta redan igår och att det nu är försent"
Enklaste vägen ut är ju att prata med din man och se om det går att lösa med att han antingen går in och löser dina skulder, eller lånar upp på bostaden för att lösa situationen. Tyvärr borde du ha gjort det innan du släppte till kfm för nu blir det ju så mycket svårare att lösa pga dina anmärkningar. Annars är det ju att så fort som möjligt försöka hitta nytt boende och sälja själva.

Brf får samtidigt som dig. Kan bli i slutet av veckan det dyker upp.
Beklagar att personen inte kunde svara. Det ska den kunna.

Brf får samtidigt som dig. Kan bli i slutet av veckan det dyker upp.
Beklagar att personen inte kunde svara. Det ska den kunna.
En till fråga, vad menas med att jag kommer få en delgivning jag ska skriva under gällande utmätning av bostaden? Damen på kfm poängterade vikten av att skriva under denna.
Men kommer den innan ett beslut om utmätning kommer till alla parter eller efter?

En till fråga, vad menas med att jag kommer få en delgivning jag ska skriva under gällande utmätning av bostaden? Damen på kfm poängterade vikten av att skriva under denna.
Men kommer den innan ett beslut om utmätning kommer till alla parter eller efter?
Samtidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp