Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samtal inför utmätning, vad innebär det?

I dag fick mannen brev om att utredning ska göras gällande inkomst och utgifter. Han hade även ett missat samtal där en handläggare ville att han skulle återkomma i morgon. Är det ytterligare uppgifter som handläggare vill ha då, utöver de han fyller i på blanketten? Ringer de alltid?

Om blanketten fylls i morgon kan utmätning ske redan på september lönen eller hur snabb är hanteringen?

I dag fick mannen brev om att utredning ska göras gällande inkomst och utgifter. Han hade även ett missat samtal där en handläggare ville att han skulle återkomma i morgon. Är det ytterligare uppgifter som handläggare vill ha då, utöver de han fyller i på blanketten? Ringer de alltid?

Om blanketten fylls i morgon kan utmätning ske redan på september lönen eller hur snabb är hanteringen?
Septemberlönen är kanske redan gjord av hans bolag. Så då är det nästa månad som gäller.

Hur lång tid tog det från att han släppte till att han fick brev om inkomst kom?

Hur lång tid tog det från att han släppte till att han fick brev om inkomst kom
Det varierar lite från vår och sommar, men de flesta större lånedatorerna skickar till kfm först efter tre uteblivna inbetalningar, ä vår erfarenhet.
Jag kan ge ett konkret exempel. Den 22 juli ansökte Santander. Utslag kom 8 aug. Begäran om verkställighet 13 aug. Fick till den 12 sep på att betala. I dag 18 sep kom förfrågan om inkomst.

Nej inte alltid, ofta hittar man inget nummer. Är det första gången man är hos kfm är rutinen att försöka ringa.

Mig ringde dem också och ville gärna ta uppgifter muntligen. Men det är bara säga att man vill fylla i det i lugn och ro.

Det varierar lite från vår och sommar, men de flesta större lånedatorerna skickar till kfm först efter tre uteblivna inbetalningar, ä vår erfarenhet.
Jag kan ge ett konkret exempel. Den 22 juli ansökte Santander. Utslag kom 8 aug. Begäran om verkställighet 13 aug. Fick till den 12 sep på att betala. I dag 18 sep kom förfrågan om inkomst.
Fick ni brevet via Kivra?

Fick ni brevet via Kivra?
Jag fick mitt i kivra.
Fyllde i inkomst direkt via webben.

Inbillar mig kanske att om jag gör allt jag ska och inte försvårar så kanske man får lite lättare när man söker skuldsanering.

Min skuld att betala har förfallit 4 veckor sedan och har inte fått något än från Kfm. Borde jag vara orolig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp