Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samtal inför skuldsanering

Jag har gjort vad jag kunnat. Hade min bostad ute till försäljning i 12 månader.
Pratat med skuld och budget i kommunen.
Har inte fördröjt några processer, skrivit under och svarat direkt på all kommunikation med kfm.

Tror inte jag kunde gjort något annorlunda idag för att ha en bättre chans. Kvalificerar mig nog på insolvent delen.
Lånet jag var medlåntagare på togs bara upp i förbifarten. Jag har tagit upp skulden i min ansökan, men det är den andra personen som betalar på det.
Då finns det inget behov för pessimism.Hoppas verkligen det går bra.Vi får se, lycka till en gång till.

Mitt senaste lån är 2023 november, förklarade att det var för att samla andra lån. Samt 1.4 miljoner i skulder pga spel innan jag släppte allt i december -23

Har inte stora förhoppningar. Men man vet ju aldrig!

Nu är totala skulden över 1.6 milj, alltså ökat med nästan 200k sen jag släppte.

Mitt senaste lån är 2023 november, förklarade att det var för att samla andra lån. Samt 1.4 miljoner i skulder pga spel innan jag släppte allt i december -23

Har inte stora förhoppningar. Men man vet ju aldrig!

Nu är totala skulden över 1.6 milj, alltså ökat med nästan 200k sen jag släppte.
Samma här, senaste lån november 2023 och skulder 1,6 men senaste lånet var inte samlingslån, väntar ett år till innan jag ansöker.

Fick idag mitt samtal efter att jag lämnat in ansökan om sanering för 7 månader sedan.

Lite knepigt samtal kan jag tycka, då handläggaren knappt förstod att det ej är någon bostadsavgift när man bor i Villa, fick förklara det flera gånger. Jaja..

Hur länge tar det ca tills man får ett svar efter samtalet?
Jag fick svar direkt i samtalet att jag fick inledande o ca 30 min efter fick jag beslut om inledande på Kivra.

Andra samtalet kom idag, komplettering angående varför jag 2022 valt att stå som medlåntagare på halva bolånet utan att äga en andel i fastigheten.. fan jobbiga samtal det här och jag undrar ju vad det spelar för roll egentligen, jag ville vara snäll mot min sambo efter alla lögner, och erbjuda detta.. Känns som att det blir avslag pga detta

Andra samtalet kom idag, komplettering angående varför jag 2022 valt att stå som medlåntagare på halva bolånet utan att äga en andel i fastigheten.. fan jobbiga samtal det här och jag undrar ju vad det spelar för roll egentligen, jag ville vara snäll mot min sambo efter alla lögner, och erbjuda detta.. Känns som att det blir avslag pga detta
Hur kan du ha ett bolån med bostad som säkerhet utan att ha säkerheten?

De kanske misstänker att det handlar om dold samäganderätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp