Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samtal idag, väntar på besked.

Fick avslag med följande motivering som gör att jag inte ens tror det e vårt att överklaga.

”Att du har skuldsatt dig nära inpå din ansökan om skuldsanering talar emot en
skuldsanering för dig. Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du
dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet att betala.
Du har stora skatteskulder. Du hade kunnat undvika dessa skulder genom att
betala rätt skatt på dina inkomster och genom att lämna rätt uppgifter till
Skatteverket. Hur dina skulder har uppkommit talar därför emot en
skuldsanering.
Vid en helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som
talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer därför att det i dagsläget inte är
skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt
för att kunna få skuldsanering”
.
Skatteskulder preskriberas väl efter 5 år och om 5 år är ju inte senaste skulden ny heller. Så vänta ut.

Idag kom äntligen det efterlängtade samtalet från krfm. Dock fick jag en dålig känsla, då handläggaren pratade mycket om hur jag kan göra om hon avslår ansökan och väldigt kort om det skulle bli inledande.

Jag har över 2,3 miljoner i skulder, varav 152 tusen är restskattt. Maken äger huset vi bor i och lånen står på honom. Jag har aldrig varit delägare i huset.
’har löneutmätningen sedanbörjan på året och dom drar 16000 kr varje månad.
senaste krediten är från februari i år och den tog jag för att kunna betala övriga lån. Släppte allt till fogden i juli, samtidigt som jag sökte sanering.
Frågade. När ett beslut kunde tänkas komma och. Hon sa i början på nästa vecka. Fick känsla av att det tar längre tid att skriva avslaget än att man blir godkänd för inledande och därför kommer beslutet i nästa vecka.
Jag hade hoppet uppe innan samtalet, men nu känns det kört.
152 tkr i restskatt på grund av att en arbetsgivare dragit för lite skatt?
Känns ju märkligt, du måste ha tjänat rätt bra och inte skattat många kronor då.

152 tkr i restskatt på grund av att en arbetsgivare dragit för lite skatt?
Känns ju märkligt, du måste ha tjänat rätt bra och inte skattat många kronor då.
Ja det förstör nog mkt.. okej ifall det är lite som man märker men det är ju så pass mkt att dem borde ha setts på första lönen men ändå valt att inte rätta till det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp