Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samtal från skuldsaneringen

Fick igår ett samtal för komplettering av uppgifter i min skuldsan ansökan.
I nästa vecka får jag veta om dom avslår eller det blir inledande. Vad händer med min skatteåterbäring om jag får inledande? Med utmätning får jag ju inte behålla den men hur funkar det annars?
Alla mina skulder har inte hunnit till kf ännu, tas dom ändå med?
Nerverna ligger på helspänn just nu så tacksam för hjälp :)

I nästa vecka får jag veta om dom avslår eller det blir inledande. Vad händer med min skatteåterbäring om jag får inledande? Med utmätning får jag ju inte behålla den men hur funkar det annars?

Jag fick behålla min återbäring om 651kr i skatteåterbäring nu vid inledande och så fungerar det OM man inte har några A-mål, dvs. skulder till staten.
Hur lät Ert samtal? Kunde Du lyssna av vart det lutade åt? Ni hade väll hus också... Vad har skett med det, för har inte Du löneutmätning nu eller?

All lycka till :)

Jag fick behålla min återbäring om 651kr i skatteåterbäring nu vid inledande och så fungerar det OM man inte har några A-mål, dvs. skulder till staten.
Hur lät Ert samtal? Kunde Du lyssna av vart det lutade åt? Ni hade väll hus också... Vad har skett med det, för har inte Du löneutmätning nu eller?

All lycka till :)

Det lät och kändes bra,och det var det nog med för hon ringde precis och hade beslutat om inledande på mig :) :)
Jag vet det ff kan bli avslag men det knns som nu är det igång iallafall.
Jag har haft löneutmätning i 3 månader nu, tydligen blir det fryst nu och jag ska själv betala in i maj. Papper skulle skickas hem.
Hur har det gått för dig?

Long time no see!
Du får inte behålla vid ett inledande och förväntas betala in dem till skusan om de utbetalas i juni. I ett läge med inledande så ska du samarbeta då det gynnar ett beviljande så har du inte berättat om din återbäring så gör det.
Trots att jag fick beviljat min skusan denna månaden så ska jag betala in min skatteåterbäring på 19500 kr. Detta trots att man efter beslut har rätt att behålla dom. Men det är okej....

Det lät och kändes bra,och det var det nog med för hon ringde precis och hade beslutat om inledande på mig :) :)
Jag vet det ff kan bli avslag men det knns som nu är det igång iallafall.
Jag har haft löneutmätning i 3 månader nu, tydligen blir det fryst nu och jag ska själv betala in i maj. Papper skulle skickas hem.
Hur har det gått för dig?

Åh vad härlig inledning på helgen :) Ett steg i rätt riktning i alla fall... :) Har Ert hus blivit fredat?
Ja Du...jag har nu haft inledande i ca en månad... vet varken mer eller mindre i dagsläget... Only time will tell... :)

Long time no see!
Du får inte behålla vid ett inledande och förväntas betala in dem till skusan om de utbetalas i juni. I ett läge med inledande så ska du samarbeta då det gynnar ett beviljande så har du inte berättat om din återbäring så gör det.
Trots att jag fick beviljat min skusan denna månaden så ska jag betala in min skatteåterbäring på 19500 kr. Detta trots att man efter beslut har rätt att behålla dom. Men det är okej....

Jo jag frågade henne om jag fick behålla och då ville hon veta hur mkt jag skulle få.
Hon frågade varför jag ville behålla och jag förklarade att jag tror en av bilarna snart går sönder, så sa hon : okej jag ska titta på det så hör jag av mig.
Kanske olika hur dom resonerar?
:)

Jo jag frågade henne om jag fick behålla och då ville hon veta hur mkt jag skulle få.
Hon frågade varför jag ville behålla och jag förklarade att jag tror en av bilarna snart går sönder, så sa hon : okej jag ska titta på det så hör jag av mig.
Kanske olika hur dom resonerar?
:)
Ja, tyvärr så kör de inte på samma linje utan alla beslut är godtyckliga.

Åh vad härlig inledning på helgen :) Ett steg i rätt riktning i alla fall... :) Har Ert hus blivit fredat?
Ja Du...jag har nu haft inledande i ca en månad... vet varken mer eller mindre i dagsläget... Only time will tell... :)
Huset klarade sig vid löneutmätning men med skuldsan vet jag inte. Hoppas...
En månad? Då borde du ju snart få veta,det bådar väl gott att dom inte ringt och gnällt?
Jag håller tummarna för dig!!

Huset klarade sig vid löneutmätning men med skuldsan vet jag inte. Hoppas...
En månad? Då borde du ju snart få veta,det bådar väl gott att dom inte ringt och gnällt?
Jag håller tummarna för dig!!

Tror @Ny2018 har rätt gällande återbäringen. Mitt belopp tillbaks var så litet, så det gjorde varken till eller från och därför fick jag behålla den ringa summa.
SÅ spara återbäringen. Jag vet att det finns folk här ute som har fått behålla sin även vid inledande och det inte heller har kommit upp senare, men man ska nog räkna med att den skall inbetalas till Skusan.

Tack för att Du håller tummarna för mig... :) Skulle det inte bära hela vägen hem, så är det inte hela världen. Då söker jag igen. Jag mår bra och har det bra - för mig är det viktigast ! :)

TS, vad ville dom ha för kompletteringar i din ansökan ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp