Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samtal från avstängt nummer?

Nu i veckan, senast idag, har jag fått flera samtal från ett nummer som inte visas som spam i true Caller.
Jag har ringt tillbaka till det numret för att se vem det är men får alltid samma meddelande: Numret du har ringt har ingen abonnent eller är tillfälligt avstängt!

Känns skumt hur ngn kan ringa från det numret då, om det är avstängt. Kan det vara kopplat till Ferratum? Numret är 0500-65 80 22.

Nu har jag blockerat det.

Nu i veckan, senast idag, har jag fått flera samtal från ett nummer som inte visas som spam i true Caller.
Jag har ringt tillbaka till det numret för att se vem det är men får alltid samma meddelande: Numret du har ringt har ingen abonnent eller är tillfälligt avstängt!

Känns skumt hur ngn kan ringa från det numret då, om det är avstängt. Kan det vara kopplat till Ferratum? Numret är 0500-65 80 22.

Nu har jag blockerat det.

Ringer mig med, ansökte hos något sms-bolag för få en creditsafe kopia. Minns inte vilket, har heller inte svarat.
inte fått någon creditsafe kopia.

Ringer mig med, ansökte hos något sms-bolag för få en creditsafe kopia. Minns inte vilket, har heller inte svarat.
inte fått någon creditsafe kopia.

Ok men jag fattar inte hur man kan ringa från avstängt nummer eller nummer utan abonnent? Om Tele2 skulle stänga ner mitt abonnemang så kan jag inte ringa några samtal.

Man kan ju välja att inte visa sitt nummer när man ringer, och i stället inte visa något alls - eller om man så vill - visa ett annat nummer, må det vara grannens eller vem som helsts. Om man tex är en sådan där bedragare som ringer pensionärer och säger att man är från Nordea och vill att de skall dra igång sitt bank-id, så visar man förstås Nordeas växelnummer när man ringer, fast man egentligen sitter i en etta i Husby och ringer från sin dator.

Det enkla svaret är väl att det är den som ringer till dig som bestämmer om du skall se ett nummer, och i så fall vilket.

Man kan ju välja att inte visa sitt nummer när man ringer, och i stället inte visa något alls - eller om man så vill - visa ett annat nummer, må det vara grannens eller vem som helsts. Om man tex är en sådan där bedragare som ringer pensionärer och säger att man är från Nordea och vill att de skall dra igång sitt bank-id, så visar man förstås Nordeas växelnummer när man ringer, fast man egentligen sitter i en etta i Husby och ringer från sin dator.

Det enkla svaret är väl att det är den som ringer till dig som bestämmer om du skall se ett nummer, och i så fall vilket.
Jag vet att man kan dölja sitt nummer när man ringer etc.

Det som förbryllar mig i det här fallet är inte telefonnumret utan att när jag ringer upp numret så får jag ett meddelande att numret inte har ngn abonnent eller är avstängt. Det är just det som jag undrar hur ngn kan ringa fr ett nummer som inte finns/är avstängt.

Idag ringde samma nummer igen.

Jag vet att man kan dölja sitt nummer när man ringer etc.

Det som förbryllar mig i det här fallet är inte telefonnumret utan att när jag ringer upp numret så får jag ett meddelande att numret inte har ngn abonnent eller är avstängt. Det är just det som jag undrar hur ngn kan ringa fr ett nummer som inte finns/är avstängt.

Idag ringde samma nummer igen.

Som jag sa så kan man välja att visa viket nummer man vill. Jag kan ringa till dig och visa grannens nummer, din mormors, kungens eller mitt eget. Det spelar ingen roll om det är ett nummer som finns eller inte.

Det kan ju vara bra att visa ett nummer som ser ok ut om man vill att folk skall svara, men vill man inte att de skall ringa tillbaka så är det ju praktiskt om det inte funkar...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp