Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samtal, begära att kfm ställer frågorna skriftligt istället för muntligt via mail?

Kan man begära att kfm ställer frågorna skriftligt istället för muntligt via mail?
Jag antar att kfm kommer ställa frågor inför inledande skuldsanering.
Anledningen till frågan är att jag har svårt att prata pga stamning.

Jag/vi besvarade många frågor via mail. Inget vi begärde. Tror även handläggaren tyckte det var smidigt. Men så klart var det även telefonsamtal. Kunde vara så att frågor som ställdes via samtal bad jag att få kolla upp o återkomma via mail. Det gick bra o då hade vi ändå Kalmar som ska vara svåra. Men du måste nog vara beredd på att de vill prata med dej personligen.

Jag/vi besvarade många frågor via mail. Inget vi begärde. Tror även handläggaren tyckte det var smidigt. Men så klart var det även telefonsamtal. Kunde vara så att frågor som ställdes via samtal bad jag att få kolla upp o återkomma via mail. Det gick bra o då hade vi ändå Kalmar som ska vara svåra. Men du måste nog vara beredd på att de vill prata med dej personligen.

När ställs det frågor?
Innan eller under inledandet?
Tycker inte jag fått så mycket frågor alls, varken mail lr telefonsamtal. Men det skiljer sig kanske mycket?

Framförallt innan inledandet. Hur mkt frågor beror väl på hur mkt man behöver utreda först.

När ställs det frågor?
Innan eller under inledandet?
Tycker inte jag fått så mycket frågor alls, varken mail lr telefonsamtal. Men det skiljer sig kanske mycket?
Mig frågade dom bara om uppgifterna jag hade lämnat ang lön, bostad, resekostnad till och från jobbet fortfarande gällde, annars inga frågor alls. Handläggaren ringde mig samma dag som hon meddelade att jag fick inledande. Hörde inte ett ljud innan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp