Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sammanställer lite skulder och utgifter nu

Sammanställer lite skulder och utgifter nu, jag har 10.800kr som måste betalas per omgående.
Jag har 0kr på kontot, jag har noll kronor att äta för, jag har noll kronor helt enkelt.
Det är 21 dagar kvar till lön och inte nog med det. Jag får 7.000kr i lön så efter lön är jag fortfarande back 3.800kr.

Fyfan vad tungt detta är. Att behöva fortsätta hålla på med bedrägerier för att hålla sig flytande. Betalar såklart tillbaka men det är drygt att hålla på med. Allt för att kf inte kan vara tillmötesgående och kanske dra 3-4000kr mindre. Hade gått runt om dom dragit kanske 7-8000kr istället.

Det roliga är, hur mycket pengar kan kf ta om jag sitter inne? Ska man gissa? 0kr?
Idioter. Har god lust att säga upp mig från jobbet och flytta ut i skogen och leva på blåbär.

Sammanställer lite skulder och utgifter nu, jag har 10.800kr som måste betalas per omgående.
Jag har 0kr på kontot, jag har noll kronor att äta för, jag har noll kronor helt enkelt.
Det är 21 dagar kvar till lön och inte nog med det. Jag får 7.000kr i lön så efter lön är jag fortfarande back 3.800kr.

Fyfan vad tungt detta är. Att behöva fortsätta hålla på med bedrägerier för att hålla sig flytande. Betalar såklart tillbaka men det är drygt att hålla på med. Allt för att kf inte kan vara tillmötesgående och kanske dra 3-4000kr mindre. Hade gått runt om dom dragit kanske 7-8000kr istället.

Det roliga är, hur mycket pengar kan kf ta om jag sitter inne? Ska man gissa? 0kr?
Idioter. Har god lust att säga upp mig från jobbet och flytta ut i skogen och leva på blåbär.
Låter som en jäkligt jobbig situation . Nummer 1 är att sluta med alla bedrägerier först. De hjälper vare sig dig själv, dina föräldrar eller personerna som blir bedragna. Då förlorar ni på det allihop... är det inte bättre att fler skulder hamnar hos kronofogden ist? Om du redan är där... Genom att fortsätta begå bedrägerier sätter du dig själv och andra ännu mer i skiten!

Förstår om du mår dåligt men bättre att sätta stopp för det nu innan det går verkligen åt skogen!

Låter som en jäkligt jobbig situation . Nummer 1 är att sluta med alla bedrägerier först. De hjälper vare sig dig själv, dina föräldrar eller personerna som blir bedragna. Då förlorar ni på det allihop... är det inte bättre att fler skulder hamnar hos kronofogden ist? Om du redan är där... Genom att fortsätta begå bedrägerier sätter du dig själv och andra ännu mer i skiten!

Förstår om du mår dåligt men bättre att sätta stopp för det nu innan det går verkligen åt skogen!

Nummer ett går inte, för du förstår inte. Tror du inte jag vill?
Tror du jag låter mina föräldrar hamna hos kronofogden? De har ju hus och allting, de tog dessa lån för att hjälpa mig och jag hade haft råd om inte kronofogden startat utmätningen och dragit så här mycket pengar.

Anledning till mina bedrägerier är att jag skjuter upp problemen tills utmätningen är klar i höst.
Lite som att låna pengar räntefritt. Jävligt drygt att hålla på med men vad ska man göra? Finns inga alternativ.
Nej, mina föräldrar kan inte ta fler lån, jag får inga lån heller.

Så, experten. Vad ska man göra då i situationen som den är?
Nej, det är helt uteslutet att släppa lånen mina föräldrar har tagit till kf, det måste du förstå.

Jag är redan dömd för massa saker så det gör inget om jag bränner mitt namn mer men aldrig att mina föräldrar ska bränna sitt namn och hamna hos kf.
Finns inte på kartan.

Jag behöver 3-4.000kr extra i månaden, därför hoppas jag på detta hyresavtal. Då går jag i a f plusminus noll.

Det här inlägget startade med en ton som inte är så trevlig! Vi är många här i detta forum som har det jobbigt och hoppas verkligen inte att flertalet håller på med brottslighet.
Har själv mycket skulder och löneutmätning, är ju inte kronofogdens fel att man har skulder och får löneutmätning.
Förstår om man mår dåligt men att bedra andra för att "klara" sig tycker inte jag är ok.

Finns alltid en lösning trots att det ser riktigt mörkt ut! Börja med att prata med dina föräldrar, ta kontakt med kommunens skuldrådgivare, försök att få anstånd eller avbetalningsplaner om det är möjlig och ta inga nya lån.

Bara min syn på saken...

Jag förstod på dina inlägg att du var samma person. Jag är ingen expert, då hade själv inte befunnit mig i denna situationen.

Förstår att du vill dina föräldrars bästa! Men somdu beter dig nu tror jag att du skadar dig själv och dem mer. Har du pratat med dom? Det blir liksom en jäkla soppa av det här när du lurar pengar av folk som inte själv har några. Det är riktigt lågt! Fan, du måste väl kunna lösa det här på något annat sätt

Det är hemskt att sitta i skuldfällan. Och ha tagit lån i andras namn. Jag mår jättedåligt men skönt att de kom ut. Jag o min man kommer ha de riktigt jobbigt ett tag och jag kommer förmodligen få sitta inne samt bli dömd till skadestånd och betala tillbaks alla lån jag tog i min mans namn. Aldrig mer sån skit. Jag älskar min familj och även om jag får leva på vatten o bröd länge

Det här inlägget startade med en ton som inte är så trevlig! Vi är många här i detta forum som har det jobbigt och hoppas verkligen inte att flertalet håller på med brottslighet.
Har själv mycket skulder och löneutmätning, är ju inte kronofogdens fel att man har skulder och får löneutmätning.
Förstår om man mår dåligt men att bedra andra för att "klara" sig tycker inte jag är ok.

Finns alltid en lösning trots att det ser riktigt mörkt ut! Börja med att prata med dina föräldrar, ta kontakt med kommunens skuldrådgivare, försök att få anstånd eller avbetalningsplaner om det är möjlig och ta inga nya lån.

Bara min syn på saken...

Alltid en lösning? Okej? Jag har blivit dömd för brott flera gånger, har bränt mitt namn och behöver inte bry mig så mycket om det.
Har varit i kontakt med kbt, samt kommunens skuldrådgivare då vi kom fram att jag skulle släppa allt till fogden.

Anstånd är omöjligt, det är avbetalningsplaner som måste betalas varje månad.
Läser ni mellan raderna? Det är lån mina föräldrar tagit åt mig som jag måste betala. Lån som vi räknade på att jag skulle betala men sen kom fogden och tog 13.000 av min lön och hela planeringen sprack.

Det handlar inte om mig och mina lån/skulder utan att jag ska kunna sköta åtaganden så att inte mina föräldrar hamnar hos kf.

Prata med föräldrarna? De vet om detta så vad spelar det för roll?, jag har haft ett helvete i 10 års tid med detta så de vet precis lika mycket som jag hur det ser ut så vad mynnar det ut i?

Antingen fortsätter jag "låna" pengar av folk i 4-5 månader till och försöker pussla, eller så säger jag upp mig och byter jobb utan att meddela kf. Det är väl dom två alternativen jag har och alternativ 2 så ska man hitta ett jobb också som är bra.

Det är hemskt att sitta i skuldfällan. Och ha tagit lån i andras namn. Jag mår jättedåligt men skönt att de kom ut. Jag o min man kommer ha de riktigt jobbigt ett tag och jag kommer förmodligen få sitta inne samt bli dömd till skadestånd och betala tillbaks alla lån jag tog i min mans namn. Aldrig mer sån skit. Jag älskar min familj och även om jag får leva på vatten o bröd länge

Tog lån när jag var som värst på över 200.000kr i mina föräldrars namn, har kämpat hårt i 3 år nu och snart skuldfri men detta med kf och utmätningen ställer till med så jävla mycket skit. om de bara kunde låta mig behålla 3000kr till så hade jag inte ens brytt mig om jag så måste leva på vatten och bröd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp