Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlinslån med hög ränta

Tyvärr inte, hade jag haft det så hade jag inte skrivit här lr skickat till bankerna. Är fullt medveten om att det inte är smart o göra så här men samtidigt så lever jag hellre mindre fett några år än som nu med klumpar i magen o stress efter pengar varje månad.

Jag är i exakt samma sits som dig men med en miljonskuld och högre ränta. Plus högre fasta avgifter.

Jag är i exakt samma sits som dig men med en miljonskuld och högre ränta. Plus högre fasta avgifter.
Mm, har förstått detta då jag följt forumet en längre tid. Vet hur du känner dig även att mina summor inte är i närheten av dina.

Testa nystarfinans?
Dom kanske kan hjälpa dig?

Testa nystarfinans?
Dom kanske kan hjälpa dig?
Har redan 50k där, gick inte med på att höja. Testade att ta lån med sambon där med o fick igenom det men sen ville som ha kontoutdrag och såg större betalningar som dom ifrågasatte. Sa att d va privatlån med fick ett nej tillslut.

Behöver råd, vi har 340 000 kr i olika krediter som kostar oss ca 12 000 kr i månaden, nu har vi fått beviljat ett lån via Nyastartfinans med ett lån på 12 år och en kredit på 15,5 % vilket sänker våra kostnader till 5300 kr i månaden. Lånet är oerhört kostsamt skulle vi betala i 12 år kostar det oss 756 000 kr vilket är ocker såklart. Vår plan är att lösa lånet med pengar som faller ut om 7 månader med ca 200 000 för att någonstans få en lugnare tillvaro redan nu. Det är lockande att tacka ja till lånet vilket vi ännu inte har gjort.... Vad skulle ni här gjort tackat ja eller hållit ut 7 månader och löst de olika krediterna själv utan att låna?

Jag ger upplägget ungefär 0% chans att lyckas. Upplägget skulle innebära att lånet är bundet och inte heller skulle kunna förtidslösa, och då gör banken lagövertramp, privatpersoner ska alltid få lösa ett lån i förtid om dom vill.

Jag ger upplägget ungefär 0% chans att lyckas. Upplägget skulle innebära att lånet är bundet och inte heller skulle kunna förtidslösa, och då gör banken lagövertramp, privatpersoner ska alltid få lösa ett lån i förtid om dom vill.
Sant, men man skulle ju kunna lägga in förtidslösen?
Och sköter man inte det kan dom ju kräva in det via kronofogden?
Förstår såklart att risken är liten men samtidigt är det ju som med ett riskkapital. Förr lr senare skulle ju pengarna komma in.

Sant, men man skulle ju kunna lägga in förtidslösen?
Och sköter man inte det kan dom ju kräva in det via kronofogden?
Förstår såklart att risken är liten men samtidigt är det ju som med ett riskkapital. Förr lr senare skulle ju pengarna komma in.

Själva upplägget var ju baserat på att en viss mängd ränta skulle betalas inom viss tid, 10 år, och "lockelsen" för bankerna skulle vara att tjäna 400k på att låna ut till en icke kreditvärdig person. Att då kunna förtidslösa allt efter 2 år eller så, då skulle ju vinsten försvinna.
Jag vill minnas att det finns en bestämmelse också om att ränteskillnadsersättning (som det blir vid förtidslösen på bundna lån) inte får förekomma på lån som inte är med pant i bostad, jag orkar dock inte leta rätt på hur det låg till med det, jag kan minnas fel också.

Bankerna har standardprodukter för lån, specialupplägg som det upplägget ovan skulle vara skulle bara komma i fråga på större kunder, typ stora bolag, kommuner och liknande, det är helt enkelt för dyrt att skapa en låneprodukt för endast ett tillfälle.

Tråkigt, men jag tror inte det blir något lån på det sätt som TS önskat.

Behöver råd, vi har 340 000 kr i olika krediter som kostar oss ca 12 000 kr i månaden, nu har vi fått beviljat ett lån via Nyastartfinans med ett lån på 12 år och en kredit på 15,5 % vilket sänker våra kostnader till 5300 kr i månaden. Lånet är oerhört kostsamt skulle vi betala i 12 år kostar det oss 756 000 kr vilket är ocker såklart. Vår plan är att lösa lånet med pengar som faller ut om 7 månader med ca 200 000 för att någonstans få en lugnare tillvaro redan nu. Det är lockande att tacka ja till lånet vilket vi ännu inte har gjort.... Vad skulle ni här gjort tackat ja eller hållit ut 7 månader och löst de olika krediterna själv utan att låna?

Jag tog också 350.000 på Nystartfinans,
Dock så betalar jag 6100 ca i månaden.
Efter att i ett år ha betalat 6100 (dvs 75.000 kr lite drygt) så har mitt lån minskat med ca 10.000 kr.
Dock tror jag att jag har sämre ränta än dig.
Är du sen 9 dagar med en faktura så skickar dom till Intrum där räntan är ännu högre.

Jag har gjort denna tråd : https://www.lånforum.se/threads/varning-för-nystartfinans.7976/

Utöver detta kontaktar Nystartfinans sina "kunder" på Facebook (!) genom arbetsgivare och ringer sena kvällar och nätter ifrån deras anställdas privata nummer.

Lite så jag misstänkte, dom har varit otrolig trevliga och tillmötesgående men när något låter för bra ska man tänka lite till. Det är så frestande att ta lånet för att få lite lugn men har vi stått ut så länge så lika bra att stå ut några månader till. Så ditt lån är också på 12 år? Så mycket pengar dom tjänar på oss lite som att sparka på dom som redan ligger ner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp