Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslånsfråga, många förfrågningar

Hej,

Jag har funderingar på att samla mina lån.
Har 5.2 av 99.9 UC score och 16 förfrågningar. Inga förfrågningar på 4 månader. Min UC riskprognos ligger på runt 1-2%.
472k årlig inkomst.
Dagens lån 390k synligt men vill samla krediter och smålån och kommer komma upp 590k för ett samlings lån. Är det för högt belopp gentemot mitt årliga inkomst?
Inga betalningsanmärkningar.
Inga skulder hos inkasso.
Alltid betalat i tid etc.

Tror ni de kommer bry sig om för många förfrågningar? Borde jag vänta ännu mer?

Det är väldigt många ff du har, bättre vänta ut tills du har max 3 st.

Det är väldigt många ff du har, bättre vänta ut tills du har max 3 st.
Är det en omöjlighet att samla något lån av de krediter jag har på cirka 100-150k eller något så länge och vänta ett helt år för samla allt?

Hör av dig till Ikano, ring först innan de tar en upplysning och berätta dina förutsättningar. De kan nog hjälpa dig. Annars ringer du Collector och göra samma sak innan de tar en upplysning.

Är det en omöjlighet att samla något lån av de krediter jag har på cirka 100-150k eller något så länge och vänta ett helt år för samla allt?
Tveksamt med så många ff.
Försök söka 200 k när du har 7-8 ff kvar (du kanske bli erbjuden lägre belopp). Under tiden gör allt du kan för att minska dina synliga lån och krediter för att öka din chans att bli beviljad.
Sen när du bara ha max 3 ff söker du igen och då kommer du ha mkt bättre förutsättningar. Förtsätt under tiden betala ner de synliga krediten och lånen.
Har du kreditkort så se till att minska skulden på dina kreditkort. De sägs vara bra för betyget.
Ditt betyg är egentligen bra men jag tror att 16 ff kommer sätta käppar i hjulet!

Okej tack för era svar!
Jag tror jag får avvakta tills jag har lägre FF. Kommer ha 14 förfrågningar om ett par veckor men fortfarande alldeles för många.
Jag har tagit massa skit krediter som inte syns på UC som jag vill samla egentligen. Inga problem att betala av dom men vore bättre och få de samlade. Men då syns de på UC istället och min skuld blir högre i UC för framtiden.

Tveksamt med så många ff.
Försök söka 200 k när du har 7-8 ff kvar (du kanske bli erbjuden lägre belopp). Under tiden gör allt du kan för att minska dina synliga lån och krediter för att öka din chans att bli beviljad.
Sen när du bara ha max 3 ff söker du igen och då kommer du ha mkt bättre förutsättningar. Förtsätt under tiden betala ner de synliga krediten och lånen.
Har du kreditkort så se till att minska skulden på dina kreditkort. De sägs vara bra för betyget.
Ditt betyg är egentligen bra men jag tror att 16 ff kommer sätta käppar i hjulet!
Om man har icke synliga krediter på UC man vill samla så är det bättre att betala av det synliga för bra kreditbetyg och sedan samla eller?

Om man har icke synliga krediter på UC man vill samla så är det bättre att betala av det synliga för bra kreditbetyg och sedan samla eller?
Ja, alla dina skulder som syns när man tar en full Uc på dig påverkar ditt kreditbetyg.
De som inte syns där, som en del snabblån eller vad det kan vara syns inte vid en upplysning tagen av Uc.

Hej,

Jag funderar på att ansöka om samlings lån på 150k med 7-8 års betalningstid på LENDO. (Kanske försöker mig på 100k om jag ej får några erbjudanden med 5 års betalningstid
Datumet vid ansökan ska bli 16 oktober. (Fyra FF försvinner i oktober.) två från Fairlo.

Mina förutsättningar:
Årlig inkomst - 472k
Skuld på lån - 390k synliga i UC. Två lån och en kredit.
UC Score - 5.6 i dags läget. Bör gå ner under oktober pga 4 FF försvinner.
Riskprognos UC - 2.8%, bör går ner i oktober.
Inga betalningsanmärkningar
Inga inkasso etc.
Nu det svåra i denna ansökan - 14 Förfrågningar när jag ska skicka ansökan.

Vad tror ni? Kommer det bli omöjligt?
Kan skicka hur det gick sen i mitten av oktober.

Jag hade inte skickat in några ansökningar med 14 förfrågningar. Du kommer med väldigt stor sannolikhet inte bli beviljad något och ha bränt ytterligare en förfrågan.

Du kanske blir beviljad med 4-5-7 förfrågningar. Men om du vill ha bra ränta så vänta 0-1 ff.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp