Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslånsfråga, hur mycket tror ni förfrågningarna gör på betyget.

Okej en snabb fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Sitter och planerar kommande samlingslån efter sommaren.

Hur mycket tror ni förfrågningarna gör på betyget. 3st vs 0st ?

Anledningen är att efter semestern har jag bara 3st kvar och skulle vilja söka så snabbt som möjligt men om betyget blir sjukt mycket bättre med 0st så måste jag vänta till slutet på december.

Självklart förstår jag att det är bäst med noll förfrågningar frågan är bara om det är värt att härda ut dessa.
Lånet som ska tas är ca 280.000 kr och ska bara betala av 2st andra lån som har 8,5% ränta.

Okej en snabb fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Sitter och planerar kommande samlingslån efter sommaren.

Hur mycket tror ni förfrågningarna gör på betyget. 3st vs 0st ?

Anledningen är att efter semestern har jag bara 3st kvar och skulle vilja söka så snabbt som möjligt men om betyget blir sjukt mycket bättre med 0st så måste jag vänta till slutet på december.

Självklart förstår jag att det är bäst med noll förfrågningar frågan är bara om det är värt att härda ut dessa.
Lånet som ska tas är ca 280.000 kr och ska bara betala av 2st andra lån som har 8,5% ränta.
Vad har du för betyg nu?

Jag har 2,78% men jag har 8st förfrågningar i dagsläget i augusti har jag 3st kvar som sagt.
Du kommer nog att ligga under 1% med 3 förfrågningar, tror inte det kommer ha någon större betydelse för dig med 3 eller 0 förfrågningar!

Jag har 2,78% men jag har 8st förfrågningar i dagsläget i augusti har jag 3st kvar som sagt.
Jag tycker att du ska söka när du har 3 kvar. Det är långt till december och 8,5 är mindre bra ränta.

Jag tycker att du ska söka när du har 3 kvar. Det är långt till december och 8,5 är mindre bra ränta.

Ja jag är inne på det med och jag vill ju inte vänta till december om betyget bara minskar 0,1% efter dem sista 3FF försvunnit.
Självklart vill jag Få till en bra ränta på detta lånet då tanken är att det ska bli det sista.
Går ju självklart att söka ett nytt lån ett år senare och se om räntan blir annorlunda.

Såg att gränsen för ”mycket bra” går vid 0,9% kanske ska försöka komma ner till det iallafall innan man söker ?

Ditt kreditbetyg är 2.7 men vilken Score har du på kreditkollen?
400
500
600
Eller hur mycket??

578 har jag i Score.
Känns onödigt att dem har 2st olika ”mätvärden” alltså både kreditbetyg och score.

Vilket ska man titta mest på ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp