Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån

Om du ska ner till 2000kr/mån med skuld på 200 000 kr så måste du få en ränta på 5.5% med 15års återbetalningstid. (rak amortering) men om du får annunitslån och ändå vill ha ca 2000kr/ mån så är det 9% som du ska hoppas på..
Vad dina chanser är, är svårt säga med tanke på vi inte vet din KALP.
Förväntar mig inte exakt 2000. 2000-4000 skulle inte vara något problem. Just nu uträknat så har jag kvar 4-5000kr i månaden. Då betalar jag ungefär 8000kr i månaden på lån. Får jag ner månadskostnaden på lån till 2000-4000 i månaden så är det mer sparande i månaden och ger mig möjlighet att betala tillbaka mer varje månad.

Ok, då gissar jag att det inte handlar om spelberoende.
Mina tips är att leva under dina tillgångar och satsa på sparande så fort du har fått ett samlingslån. Det är det bästa och du kommer tacka dig en dag för att du började spara som ung istället för att shoppa onödiga grejer.
Sparande kan fördelas mellan vanligt konto till en buffert där man snabbt kommer åt pengarna, men även buffert i ett sparkonto med ränta på t ex 2% (som Avanza har). Sen sparande i fonder eller fondrobot (Lysa eller Opti) så pengarna får växa.
Och sen när dina vänner flaxar med märkes prylar så flaxar du med dina sparade pengar!
Och mitt bästa råd kanske ändå är att bara handla för pengar du faktiskt har! Inget Klarna, Qliro, kreditkort etc.
Nu har du chansen att börja bygga den ekonomin som du om typ 10 år kommer ha mkt glädje av och känna tacksamhet att du började i tid.
Jag började med sparande och investeringar redan vid 18 års ålder. Har koll på dom grejerna och ska fan se till att inget sånt här händer igen, jag är smart med pengar men hamnade bara i ett hål som jag inte kunde ta mig ut och blivit värre. Nu har jag min bästa möjlighet att söka samling lån och ge mig själv en ny start.

Jag började med sparande och investeringar redan vid 18 års ålder. Har koll på dom grejerna och ska fan se till att inget sånt här händer igen, jag är smart med pengar men hamnade bara i ett hål som jag inte kunde ta mig ut och blivit värre. Nu har jag min bästa möjlighet att söka samling lån och ge mig själv en ny start.
bra med självinsikt och att du kan sätta fingret på vad du inte ska göra igen.
Hur har det gått med investeringarna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp