Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån

Tack för svar!
Så med dessa förutsättningar tror du det finns en chans i september?
Ja tror absolut att dina förutsättningar är goda om du lyckas hålla ut till september. Det kan inte bli värre, bara bättre! Lycka till :)

Det finns nog ingen som vill låna ut till en arbetslös med skulder på nära en miljon utöver bolånet.
Troligen inte ens med jobbet kvar med den inkomsten som redovisas.

Ja jag tror oxå att skuldsanering är den enda utvägen!Men att båda ska leva med skuldsanering hur kommer det gå, vi har 3 barn!äldsta sonen på 15 år fick diagnos spinal muskelatrofi förra sommaren och bara där har vi rejäla kostnader, ansökte om merkostnadsersättning men fick avslag, då deras beräkning är långt från vad allt verkligen kostar.
Frågan är hur besvärligt det blir med att båda har skuldsanering, om han nu blir beviljad.

Vi måste t.ex ha en bra bil, hur ser dem på det?
Vi kommer söka bilstöd men det är ju inte mkt pengar man får!
Ja allt känns krångligt och jobbigt!
Förutom synliga lån och remeber har han 50000 kr vivus
13000 loanstep
Gothia inkasso 30000
Och lite annat här och där..

Jag tror nog med era förutsättningar att ni får behålla i princip det mesta av era inkomster genom förbehållsbeloppet, om du nu inte har väldigt hög inkomst. 3 barn kostar en del och gör att det blir svårare att utmäta barnfamiljer. Kontakta KF och hör hur det beräknas när båda har skuldsanering.

Merkostnadsersättning är ett stort misslyckande som drevs igenom. Jag vet själv då vi försökt få det, men Försäkringskassan är stenhårda och vi har gått miste om rätt mycket ersättning när de ändrade om omvårdnadsbidraget till det som är idag.

Vad har ni för bil? Här bör ni planera hur ni ska göra för att kunna betala dyrare service, eller hitta en ersättningsbil som inte kostar för mycket. Alla problem med bilar är mestadels känslor och man förstorar upp saker.
Det går att hitta billiga hoopties och hålla ner på underhåll. Vi har två bilar som jag gör en del av underhållet själv på. Ac'n på den ena funkar inte, men det är inget jag kommer lägga pengar på att fixa.

Det viktigaste är att ni klarar av de basala utgifterna idag som hyra, el + mat, och allt annat prioriteras lägre. Det kan vara läge att redan nu börja lägga undan pengar för en buffert, när det kommer jobbiga utgifter som måste betalas.
Förslagsvis kan en månads inkomst vara värt att försöka spara upp både i kontanter och på kontot. Ni släpper då all betalning för era skulder, förutom bolån som ni fortfarande måste betala.

Förstår att det är ett svårt beslut att ta, men skuldsanering är absolut inget misslyckande, tvärtom då det sätter er på rätt köl om ni får rätt tänk kring er ekonomi.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp