Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån - vilken ränta ?

Drar du på dig 4-5 förfrågningar under 1 vecka så händer det givetvis grejer. Men om du har 4 eller 6 förfrågningar påverkar numera bara marginellt. Så har det varit hos mig iallafall.

Drar du på dig 4-5 förfrågningar under 1 vecka så händer det givetvis grejer. Men om du har 4 eller 6 förfrågningar påverkar numera bara marginellt. Så har det varit hos mig iallafall.

Jo absolut är det så....
Betyget ökar ju alltid när man får en förfrågan registrerad men händer ibland att betyget står still när vissa försvinner...
Tycker detta är lite märkligt dock.

Med en helt färsk förfrågan så kan inte andra se om det blev ett lån eller ej. En förfrågan som försvinner var dan innan 11 månader gammal och påverkar inte så mycket.

Jo absolut är det så....
Betyget ökar ju alltid när man får en förfrågan registrerad men händer ibland att betyget står still när vissa försvinner...
Tycker detta är lite märkligt dock.
Samtidigt kan ju faktiskt betyget sjunka fast inget har hänt varken med krediter eller ff. Det beror nog på att en ff blir en viss ålder eller viss tid sedan senaste ff. Ibland är det vissa parametrar förutom ff som håller upp betyget exvis nyttjat kredtkort. Om den parametern försvinner så kan det visst visa sig att ff som försvann har inverkan på betyget.

Samtidigt kan ju faktiskt betyget sjunka fast inget har hänt varken med krediter eller ff. Det beror nog på att en ff blir en viss ålder eller viss tid sedan senaste ff. Ibland är det vissa parametrar förutom ff som håller upp betyget exvis nyttjat kredtkort. Om den parametern försvinner så kan det visst visa sig att ff som försvann har inverkan på betyget.

Det har du ju iof rätt i och nu när du säger det så kom jag på att det sjunkit ibland utan att nått annat har hänt så det stämmer ju:)
Kreditkortet brukar alltid vara nollat till slutet på månaden för min del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp