Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån vilka kollar kontot.

Hej,
Har gjort en ansökan om samlingslån, tror dock ej jag kommer få något jag kan ta. Har inte fått svar än från alla långivare.
Vad jag undrar är, vilka av dessa kollar transaktionerna vid eventuellt beviljande av lån?
Någon som har koll som nyligen tagit lån?
D20D5A84-A5A9-4D5D-B5F6-7F66EAA0CF72.jpeg

Bigbank kollar i vissa fall, i vissa fall inte verkar det som. Märkligt också att det står 300K när deras max på hemsidan är 250K. Möjligt att de menar tillsammans med deras kredit på 50K.

Bigbank kollar i vissa fall, i vissa fall inte verkar det som. Märkligt också att det står 300K när deras max på hemsidan är 250K. Möjligt att de menar tillsammans med deras kredit på 50K.
Beloppet är väl sökt belopp, inte beviljat.

Svårt, Jag behöver verkligen veta vilka som kollar och vilka som inte kollar.
Kan nämligen inte tacka ja till någon som kollar så skulle behöva veta det innan.

Aah, ser nu att det verkar vara från UC-listan. Trodde först det var någon förmedlar-lista.
Ja, precis. Jag kollade vilka som hade kollat upp mig. Har ansökt om lån med fruktansvärda förutsättningar. Men det är viktigt att dem ej kollar på mitt konto.
Därför vill jag kolla upp detta innan jag tackar ja till någon.

Kan iallafall tillägga att jag tagit lån från Remember (Entercard Group). De ville ha kontoutdrag men det var endast för lön för det skiljde lite. Jag ignorerade helt vad de sa och skickade 3 lönespeccar och det blev beviljat iaf.

Kan iallafall tillägga att jag tagit lån från Remember (Entercard Group). De ville ha kontoutdrag men det var endast för lön för det skiljde lite. Jag ignorerade helt vad de sa och skickade 3 lönespeccar och det blev beviljat iaf.
Tack så mycket för svar. Är så stressad.

Ja, precis. Jag kollade vilka som hade kollat upp mig. Har ansökt om lån med fruktansvärda förutsättningar. Men det är viktigt att dem ej kollar på mitt konto.
Därför vill jag kolla upp detta innan jag tackar ja till någon.

Du kanske ska spärra dig på spelpaus

Du kanske ska spärra dig på spelpaus
Ja, men det har jag gjort så det är inga problem. Men jag vet ju inte riktigt hur långt tillbaka dem kollar om dem kollar. Sen vill jag inte att dem kollar på min lön för då stämmer det inte riktigt iom att jag vart tjänstledig och haft ett annat jobb under en period och nu är tillbaka på mitt tidigare jobb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp