Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån via Advisa

Hej,

Sökte nyss ett samlingslån för att lägga om befintligt blancolån. SEB som jag teckande 2018 har smyghöjt räntan i omgångar från 3,95 % till 4,65 % från och med juli. Ogillar skapt att de höjt räntan med 0,7 % så valde att skicka in en ny ansökan om att samla lån via Advisa (då lendo ringer om försäkring).

Mina förutsättningar:
Inkomst 2019: 462 000
Förfrågningar: 1 (utgår okt 2019)
Betyg: 0,2 %
Krediter: 0
Blancolån: 117 050 kr.

Sökte 120 000 kr via Advisa, följande bud har inkommit tills nu (5 min efter ansökan)
Lån & spar 3,63 %
Nordnet 4,49 %
Coop 4,96 %
Seven day 5,24 %
Forex 5,27 %
ICA 5,27 %
Komplett 5,86 %
Marginalen 6,59 %
Brocc 7,35 %
Nordax 7,65 %
Norwegian 7,73 %
Resurs 8,32 %
Avida 8,56 %
Lendify 8,76 %
Remember 8,94 %
Nystart finans 11,35 %
Collector bank 14,66 %
Fria (endast 70 tkr) 16,08 %

Lutar att teckna Lån och spar, men ska invänta banker med manuell hantering också.

/P

Hej,

Sökte nyss ett samlingslån för att lägga om befintligt blancolån. SEB som jag teckande 2018 har smyghöjt räntan i omgångar från 3,95 % till 4,65 % från och med juli. Ogillar skapt att de höjt räntan med 0,7 % så valde att skicka in en ny ansökan om att samla lån via Advisa (då lendo ringer om försäkring).

Mina förutsättningar:
Inkomst 2019: 462 000
Förfrågningar: 1 (utgår okt 2019)
Betyg: 0,2 %
Krediter: 0
Blancolån: 117 050 kr.

Sökte 120 000 kr via Advisa, följande bud har inkommit tills nu (5 min efter ansökan)
Lån & spar 3,63 %
Nordnet 4,49 %
Coop 4,96 %
Seven day 5,24 %
Forex 5,27 %
ICA 5,27 %
Komplett 5,86 %
Marginalen 6,59 %
Brocc 7,35 %
Nordax 7,65 %
Norwegian 7,73 %
Resurs 8,32 %
Avida 8,56 %
Lendify 8,76 %
Remember 8,94 %
Nystart finans 11,35 %
Collector bank 14,66 %
Fria (endast 70 tkr) 16,08 %

Lutar att teckna Lån och spar, men ska invänta banker med manuell hantering också.

/P

Jag blir så förvånad över Collectors höga ränta. Jag hade 1,1 i UC med mycket hög belåning när jag sökte till dem och är preliminärt beviljad till 5,9% ränta. Visst att de har en ränterabatt på 0,5 när man söker hos dem direkt med det är ju drygt 9% skillnad på erbjudandet du fått, och då har du väldigt mycket bättre förutsättningar än jag!

Jag blir så förvånad över Collectors höga ränta. Jag hade 1,1 i UC med mycket hög belåning när jag sökte till dem och är preliminärt beviljad till 5,9% ränta. Visst att de har en ränterabatt på 0,5 när man söker hos dem direkt med det är ju drygt 9% skillnad på erbjudandet du fått, och då har du väldigt mycket bättre förutsättningar än jag!
Mycket underligt måste jag säga.

Valde att teckna med Lån och Spar nu när alla banker hade svarat. De jäklarna försäker smita in en försäkring som jag måste säga upp inom de tre första månaderna annars debiterar de 200 kr/månaden för det. Inte möjligt att välja bort vid signering.

Gillar friias förslag.

Trodde faktiskt fler skulle erbjuda lägre ränta med det betyget.
Kan det bero på att det sökta lånebeloppet inte var så stort ?

Vet inte om det ens är Nån idé att söka ett sista samlingslån framöver för att pressa ner räntan ytligare för min del nu när man ser vad bankerna erbjuder.

Trodde faktiskt fler skulle erbjuda lägre ränta med det betyget.
Kan det bero på att det sökta lånebeloppet inte var så stort ?

Vet inte om det ens är Nån idé att söka ett sista samlingslån framöver för att pressa ner räntan ytligare för min del nu när man ser vad bankerna erbjuder.

Du har ju fått en fantastisk ränta. Har svårt att tro att du kommer komma under den när du söker nästa gång. Inte med det beloppet. Jag hade kollat med lån och sparbank själva när jag betalat på lånet en längre tid.

Du har ju fått en fantastisk ränta. Har svårt att tro att du kommer komma under den när du söker nästa gång. Inte med det beloppet. Jag hade kollat med lån och sparbank själva när jag betalat på lånet en längre tid.

Är inte jag som sökt.

jag har två lån och dem ligger bland dem bästa där redan. Men jag hade mycket sämre kreditbetyg när jag tog mina lån så jag trodde fler skulle erbjuda mycket bättre ränta än det där när man har 0,2% i betyg.

Är inte jag som sökt.

jag har två lån och dem ligger bland dem bästa där redan. Men jag hade mycket sämre kreditbetyg när jag tog mina lån så jag trodde fler skulle erbjuda mycket bättre ränta än det där när man har 0,2% i betyg.
Är också lite förvånad över att det är så många banker som erbjuder ”bedrövliga” räntor utifrån förutsättningarna. Trodde att några fler skulle krypa mot 4% om inte bättre.

Hade egentligen inte behovet att lägga om lånet men när SEB höjde räntan för tredje gången på mindre än två år så rann bägaren över...

Har din deklaration blivit godkänd detta år ännu?

Höjde alltså SEB i juli? Med vilken motivering?

Får man alltså sämre erbjudanden under semestertider.

Har din deklaration blivit godkänd detta år ännu?

Höjde alltså SEB i juli? Med vilken motivering?

Får man alltså sämre erbjudanden under semestertider.
Min deklaration är godkänd för 2019.

De har höjt 0,2 % vid tre tillfällen och hävdat yttre omständigheter.

Ingen aning om en får sämre bud vid semestertider.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp