Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, var ska vi söka

Tänkte ansöka om samlingslån via låneförmedlare men skulle önska få lite mer skinn på benen. Jag har kunnat läsa mig till att Lendo är bra, men enligt en bekant så gillar dem att ringa efter ansökningsprocessen. Jag väljer ju kanske en bank från de förslag jag ev får och vill jag då ha försäkringar eller veta annat så är det ju själva banken jag för dialog med. Råkade söka ett litet lån via Svensk Låneförmedling och än idag ringer dessa i perioder om 3-4 ggr/dag. Kanske för att jag inte tog lånet då, men man tröttnar på telfonterror...

Så tacksamt tar jag emot en smidig och diskret låneförmedlare som sköter processen online och som även inte säljer mina kontaktuppgifter vidare..

Tänkte ansöka om samlingslån via låneförmedlare men skulle önska få lite mer skinn på benen. Jag har kunnat läsa mig till att Lendo är bra, men enligt en bekant så gillar dem att ringa efter ansökningsprocessen. Jag väljer ju kanske en bank från de förslag jag ev får och vill jag då ha försäkringar eller veta annat så är det ju själva banken jag för dialog med. Råkade söka ett litet lån via Svensk Låneförmedling och än idag ringer dessa i perioder om 3-4 ggr/dag. Kanske för att jag inte tog lånet då, men man tröttnar på telfonterror...

Så tacksamt tar jag emot en smidig och diskret låneförmedlare som sköter processen online och som även inte säljer mina kontaktuppgifter vidare..

Axofinans är ett bra alternativ till Lendo.

Tack för tipset! Vet du hur deras låneprocess går till? Har försökt läsa mig till via trustpilots omdömen men vore tacksam för någon som lånat där och som kan beskriva hela processen.

Har inte sökt sedan tidigt 2015, så de kanske har ändrat på något, men så här såg det ut för mig:
Man ansöker, och sen får man efter en tid ett sms som berättar att de hittat/inte hittat någon som vill låna ut, och när alla banker svarat ringer de en och berättar. Nu var det dock ett tag sedan jag sökte, så jag är inte helt säker på att de ringde, kanske svarar man på erbjudandet i ett sms. Man får inte välja erbjudande själv, utan de säger sig välja det bästa.

Jag blev beviljad både lån och kreditkort i somras av Remember. Två betalningsanmärkningar, ingen medlåntagare.

Tror jag hade runt 8% i kreditbetyg hos UC vid den tidpunkten.

Vilket belopp fick du Ralle?

Har inte sökt sedan tidigt 2015, så de kanske har ändrat på något, men så här såg det ut för mig:
Man ansöker, och sen får man efter en tid ett sms som berättar att de hittat/inte hittat någon som vill låna ut, och när alla banker svarat ringer de en och berättar. Nu var det dock ett tag sedan jag sökte, så jag är inte helt säker på att de ringde, kanske svarar man på erbjudandet i ett sms. Man får inte välja erbjudande själv, utan de säger sig välja det bästa.
Jo läste detta på axo finans sida på frågor och svar: :/
"Du skickar in en ansökan här på vår webbplats genom att fylla i ansökningsformuläret eller ringer vår kundtjänst på 0771-32 34 00.
Din ansökan går sen ut till bankerna som får konkurrera om att få dig som kund. När vi fått svar från alla banker ringer en lånehandläggare dig och presenterar det bästa låneerbjudandet. Erbjudandet är giltigt i 30 dagar. För att godkänna lånet behöver du antingen skriva under skuldebrevet som kommer per post eller signera med bank-id online, beroende på vilken bank som beviljar dig lån."

Eftersom man inte själv får välja erbjudande finns det med andra ord en risk att man kanske inte får det bästa, utan ett lite sämre från en långivare som Axo har ett bättre avtal med och som ger dem en större förmedlingsavgift.

Jag blev beviljad både lån och kreditkort i somras av Remember. Två betalningsanmärkningar, ingen medlåntagare.

Tror jag hade runt 8% i kreditbetyg hos UC vid den tidpunkten.

Ralle vilket belopp blev du beviljad?
Hade du något historiskt skuldsaldo KF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp