Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

samlingslån, vad tror ni?

Sökte om ett lån hod banknorwegian för ca 3 månader sedan och fick nej. Nu funderar jag på att ansöka om ett skuldsaneringslån hos dom istället. Vet ni hur de bedömmer det, skillnaden mot vanligt lån? Har 12 uc, inga anmärkningar och en fast anställning. Tjänar ca 310000 om året och behöver låna ca 200000 för att betala mina blancolån. Har bolån på ca 1500000 som jag delar med min man. Vad tror ni? Är det någon ide att söka?

Det BN kallar Skuldfinansieringslån är ju deras samlingslån/blancolån inte ett Skuldfinansieringslån i vanlig bemärkelse som Marginalens Omstartslån eller Sveas Skuldfinansieringslån som du söker när du har betalningsanmärkningar och inte får lån någon annan stans. Tycker det är lite missvisande när BN kallar sitt blanco/samlingslån för ett skuldfinansieringslån men det är min personliga åsikt. När du sökte för 3 månader sedan sökte du då och angav att du skulle lösa smålån eller sökte du på 200.000 utan att ange att du skulle lösa något?

Jag sökte utan att ange att jag skulle lösa något. Tror du att det är bättre att söka mågon annanstans?

Du behöver alltså ett blancolån på 200.000 utan att lösa några andra lån, då skulle jag försöka med en låneförmedlare som Axo, Lendo eller någon annan låneförmedlare då de bara tar en UC hos varje förmedlare och du får förslag från alla banker som är anslutna hos respektive förmedlare.

Nej nu behöver jag hjälp att lösa mina blancolån men det var inte det jag ansökte om sist utan ett vanligt lån. Nu vill jag ansöka om ett lån för att samla mina lån. Vad tror du om det?

Ledsen, såg inte det förrän nu när du skrev det. Tycker ändå du ska söka hos en förmedlare Axo Finans samarbetar bland annat med Bank Norwegian. Var har du dina blancolån idag och till vilken ränta?

Massor av smålån. Resurs bank 27% 50000, halens privatlån 31% 30000, finaref 31%30000 kr collector 18%50000 kr och mer små skit lån

Vilken skillnad gör dom i sin bedömning kring nytt lån gentemot att lösa lån?

Jag hoppas bankerna tycker det är bättre att du samlar dina smålån till ett lån med bättre ränta än ett ytterligare lån på 200.000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp