Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, vad tror ni?

Vad tror ni om mina förutsättningar att få ett samlingslån på 240.000kr den 4/5 när Northmill förfrågningen försvinner?
Taxerad inkomst 2022: 488.000kr
Taxerad inkomst 2023: 580.000kr
Uc score just nu 17%
IMG_3703.png
IMG_3704.png

Vill lösa krediterna på UC samt:
Loanstep 25.000kr
Ferratum 22.500kr
Klarna 48.000kr

Vill få bort dom så att jag sen kan ansöka om ett större lån för allt ihop i December då jag bara kommer ha 1 förfrågan och inga krediter då om detta går vägen.

Betalar ca 18.000 kronor i månaden just nu vilket inte är hållbart längre.

Tror inget går vägen innan ny inkomst syns..

Nej det jag väntar på, har för mig att den uppdateras runt mitten maj nån gång förra året eller kanske var juni tom.

Nej det jag väntar på, har för mig att den uppdateras runt mitten maj nån gång förra året eller kanske var juni tom.
April tror jag om du inte behöver ändra i deklarationen eller så.
Bankerna är noggrannare nu, 8 förfrågningar är fortfarande mycket och indikerar risktagande, bäst vore om du kan vänta till du har 2-3

Jag tror det blir svårt. Bättre kämpa på ett tag till tills uc gått ner under 7% och tills du bara har 2-3 ff.

Kommer få ca 50.000kr på återbäringen, vad är bäst för betyget, släcka entercard, fairlo och qliro eller fördela ut betalningen på alla procentuellt på storleken?

Jag skulle säga betala ner på dina synliga krediter. Av ngn anledning är det bättre för betyget att ha outnyttjade krediter. Jag sa upp min Betalkoll och när den försvann fr Uc så försämrades min score, även om de tär marginelt, fr 3% till 3.1% så känns ändå konstigt att betyget inte blev bättre när en kredit försvann.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp