Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån utan lönecpec?

Vilka lånebolag beviljar lån/samlingslån utan krav på att man ska skicka de tre senaste lönespecen? Gäller lån 50-80 k

Jag har haft/har Lån hos santander, Ica,Coop, sevenday och dessa har inte begärt lönespec för mig Iallafall.

Märkligt. Sevenday har som standard att man alltid måste skicka in den senaste lönespecifikationen i samband med signering av låneavtal. Coop begär det i vissa fall. Dom jag vet som inte begär det är nordax, marginalen och avida.

Märkligt. Sevenday har som standard att man alltid måste skicka in den senaste lönespecifikationen i samband med signering av låneavtal. Coop begär det i vissa fall. Dom jag vet som inte begär det är nordax, marginalen och avida.

Förlåt, nu när du säger det så kan det säkert stämma att jag fick göra det på Sevenday när jag tänker efter lite.
Var dock en lönespec inte tre stycken.
Bra att du reagera där :tummen:

alltså jag skulle säga att det beror på, anger du ex en annan inkomst än vad du har deklarerat osv sä vill dom nog ha lönespec för att kontrollera. :)

Har aldrig behövt skicka in lönespefiktionen tilll npgon

Det kan förstås också vara så att detta skiljer mellan ansökan och ansökan, person till person. Har man hög eller tillräckligt hög inkomst då kanske de struntar i lönespecarna.

De senaste 3 ville de ha av mig.

I sådana fall skiljer det från person till person. Jag behövde inte skicka in någon trots att min nuvarande lön skiljer sig över 150k från 2018. Lite märkligt kan tyckas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp