Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån trots högbelåningsgrad

Har en fråga som jag aldrig får svar på riktigt. Verkar som låneförmedlare som jag har pratat med inte vill svara på frågan utan svarar saker som "ja, hos oss kan du samla dina smålån och krediter". Så kollar om ni har någon erfarenhet.

Har ju efter 13 års spelmissbruk påbörjat den långa resan tillbaka. Hurusom, kommer ha för många UC-förfrågningar ett tag men tänkte sen försöka få till 2 samlingslån för att samla mina 6 Blancolån. Mina funderingar:

- Är det ens möjligt att få lån på tex Lendo alt. annan låneförmedlare med en årsinkomst ca 370 000:- - 380 000:- och synliga lån i UC på ca 620 000:- , blanco ca 560 000:- och kreditkort 60 000:- ? Har man inte på tok för hög skuldsättning då för att bankerna ens ska titta på ansökan? Eller spelar det roll om man som jag tänkte, fyller i att hela beloppet man söker är till för att samla andra lån?

- Alla mina UC-förfrågningar har försvunnit i början av Juli nästa år, jag har avslutat alla kreditkort utom 1 på 10000:- (har kvar för jag har hört att banker ser detta som en säkerhet) även om jag fortfarande inte har betalat dom så är färre krediter aktiva så att säga. Jag kommer deklarera ett stort underskott (om jag inte justerar det i deklarationen). Nya inkomsten kommer väl in på UC någongång i Juni har jag för mig.
Problemet: Väntar jag in nya inkomsten som kommer vara lite bättre pga extrajobb + löneförhöjning så kommer också underskottet synas. Jag kan ju skriva ner underskottet men får jag inte samlingslån så kommer jag behöva skattepengarna mer än någonsin. Så hur ser banker på typ en sån här situation som jag siktar på i Juli 2018:

Juli 2018

Inkomst: ca 370 000:- - 380 00:-
Underskott: ca 80 000-90 000:-
Synliga lån: 620 000:-
Inga ff i UC.
Anger att jag vill samla allt, söker på 300 000:- alt. 250 000:-

Är detta möjligt? Måste jag ha medsökande? Skulle räcka med att samla 3 av lånen egentligen som blir ca 220 000:- så skulle jag få ner månadskostnaden.

Eller kommer jag behöva slita på med extrajobb i 3-4 år för att få ner skulderna innan det ens finns någon chans?

Mycket tacksam för era erfarenheter om ni har varit i samma läge. Behöver veta hur jag ska göra och vad jag ska våga hoppas på.

Nästan exakt samma sits som dig 420 taxeradinkomst och 600 synlig på uc och behov av att samla upp skit, finns det något hopp?

Nästan exakt samma sits som dig 420 taxeradinkomst och 600 synlig på uc och behov av att samla upp skit, finns det något hopp?

Vet inte. Är märkligt tyst kring denna fråga när jag försöker få svar hos låneförmedlare. Som att dom vill att man ska söka lån på deras lånförmedlarsida fast dom vet att det inte kommer gå. Pendlar fram och tillbaka med hopp kring detta då jag, om det inte går att få till samlingslån, kommer behöva jobba 100% + minst två helger per månad för att få ihop ekonomin och leva på något slags existensminimum. Inte för att jag behöver mycket pengar å så. Men tänker att det funkar att göra så här något år, men sen kan man ju inte lite på att tex aldrig bli sjuk eller liknande. Vill inte hamna hos inkasso och kronis då mina stora skulder + CSN på 340 000:- gör det helt omöjligt att bli skuldfri på egen hand. Då återstår skuldsanering vilket inte skulle vara the end of the world om någon kunde garantera att jag fick den beviljad inom hyfsad snar framtid. Så får kämpa vidare tills någon låneförmedlare behagar att svara på denna tillsynes tabubelagda fråga :)

Hur gör du med din situation @Helkord ? Går du runt varje månad?

Har gjort det fram till nu men föll tillbaka i spel o sitter och har en kreditkortsräkning (ingen övre kreditgräns) på 30' som ska betalas idag som jag spelat upp.

Har nu spärrat mig från alla spelsidor och klippt kortet men behöver fortfarande betala fakturan på 30' men med 32' in efter skatt och 4' kvar nu så måste jag hitta ett lån men vill inte ta ytterligare lån liknande ferratum(25')eller credway(25')

Då jag gärna vill betala av kreditkortet + mina skulder hos ferratum och credway och inte sätta mig mer i skiten än vad jag är.

Har uc betyg bra på 3,5 men man vågar inte ta en chansning och försämra betyget på en uc i onödan utan att det ska vara en hyfsad chans.

Så alla tips från 30 tusen och upp till 200 tusen att lyckas samla med dessa förutsättningar mottages gärna!

Hoppas att någon kan komma med något tips för oss!

Har tyvärr inget att tillföra erfarenhetsmessigt i denna fråga, men läst tidigare inlägg ifrån dig Laika, har du lyckats sluta med allt spel? La du alla korten på bordet för familj etc? Håller tummarna allt löser sig för dig, har flera bekanta som sitter i liknande scenario och säga att det löser sig låter förmodligen ganska långt bort. Sätt upp små delmål, lägg in allt du kämpar för i en % tabell så själv kan se och följa allt slit och hur det sakta men säkert stiger, viktigt att se och även motiverande när man ser att något blir mindre o mindre!

Har gjort det fram till nu men föll tillbaka i spel o sitter och har en kreditkortsräkning (ingen övre kreditgräns) på 30' som ska betalas idag som jag spelat upp.

Har nu spärrat mig från alla spelsidor och klippt kortet men behöver fortfarande betala fakturan på 30' men med 32' in efter skatt och 4' kvar nu så måste jag hitta ett lån men vill inte ta ytterligare lån liknande ferratum(25')eller credway(25')

Då jag gärna vill betala av kreditkortet + mina skulder hos ferratum och credway och inte sätta mig mer i skiten än vad jag är.

Har uc betyg bra på 3,5 men man vågar inte ta en chansning och försämra betyget på en uc i onödan utan att det ska vara en hyfsad chans.

Så alla tips från 30 tusen och upp till 200 tusen att lyckas samla med dessa förutsättningar mottages gärna!

Ring kreditkortsbolaget och fråga om du kan delbetala? Med de flesta kreditkorten kan man ju det.

Hopplöst med spelmissbruk :-( Vet själv hur det är. Jag har själv varit spelfri 1 månad nu. Känns ändå inte så hemskt just nu. Men visst, ångesten har börjat komma tillbaka då jag tidigare har kunnat få bort den tillfälligt med spelande (som i o f s lett till mer ångest efter) och att veta att jag kan ta lån om det skiter sig. Men nu har den långa vägen tillbaka börjat, bara väldigt jobbigt så här i början.

Tänker också att du borde kunna delbetala kreditkort. Står det inte minsta betalning på räkningen. Brukar ligga på runt 3% av totalbelopp eller liknande? Vad har du för kreditkort?

Har tyvärr inget att tillföra erfarenhetsmessigt i denna fråga, men läst tidigare inlägg ifrån dig Laika, har du lyckats sluta med allt spel? La du alla korten på bordet för familj etc? Håller tummarna allt löser sig för dig, har flera bekanta som sitter i liknande scenario och säga att det löser sig låter förmodligen ganska långt bort. Sätt upp små delmål, lägg in allt du kämpar för i en % tabell så själv kan se och följa allt slit och hur det sakta men säkert stiger, viktigt att se och även motiverande när man ser att något blir mindre o mindre!

Hej Havet och tack för fina ord!
Jag la alla korten på bordet för min chockade flickvän och tillika sambo för 1 månad sen. Hon vill kämpa vidare med mig vilket är en otrolig glädje för mig. Motivationen är också att hon har sagt att hon inte vill leva med en aktiv missbrukare som återfaller gång på gång så har gjort allt i min makt för att aldrig börja spela igen. Min inre motivation är också mycket starkare nu då jag har en liten dotter att tänka på.
Jag har nu varit spelfri i 1 månad (några dagar innan jag berättade för min flickvän). Förra helgen skrev jag också ett mail till mina föräldrar där jag la alla korten på bordet. Dom blev såklart ledsna och chockade eftersom jag återfallit så många gånger tidigare. Men har varit ärlig med allt och även försökt få dom att förstå att det är ett missbruk jag kämpar med (dom har nog trott innan att det är något som kommer försvinna när jag mår bra). Nu stöttar dom mig helt vilket känns enormt skönt och en stor lättnad!

Jag kommer aldrig kunna spela igen. Det vet jag efter 13 års missbrukande. Men det känns ärligt bra och skönt med den insikten.

Tror som du att det är viktigt med delmål. Mitt delmål är att jobba på med heltid + 3-4 helgdagar/månad extra fram till jul. Sen utvärderar jag hur det gått och lägger upp nästa delmål. Håller koll på exakt hur mycket skulderna sjunker varje månad och måste säga att jag blev överraskad av att dom sjunker med ca 11 000:- månad (betalar i dagsläget runt 17 000:- månad, så 6000:- räntor, resten amortering. Jag försöker betala av kreditkort och krediter jag har kvar så kommer månadskostnaden sjunka för varje kredit som blir lägre. Sen hoppas jag ju på det där samlingslånet, men vet som sagt inte om det är möjligt med min höga belåningsgrad.

Det går framåt i alla fall även om det är en jävla lång bit att ta sig!

Update!

Jag drog en chansning på Lendo för 160000 i helgen fick massa erbjudanden från flera olika aktörer och accepterade från Marginalen på 10%

Trodde aldrig att det skulle gå!!!

Fick utbetalt idag och har nu betalat mitt Dinersclub totalt 40' kort samt credway 25' och ferratum 25' samt ett till kreditkort på 20' + att jag lägger in resten på ett dåligt lån hos Avida.

Så himla lättad!!
Men samtidigt så bitter att jag inte tog ett större belopp men jag vågade inte då jag trodde jag var hel körd med min högabelåningsgrad.
Då hade jag kunnat få bort Avida helt med räntan på 17% men i december har jag bara en ff (den jag tog nu) så får se till minska skulderna tillsdess och bygga upp en buffert.

Kommer nu ha över 12000 kvar efter lån och andra utgifter är betalda så ger ett bra utrymme för att komma på bana samt att jag fortsätter spärra mig från all skit som fött spelberoendet (spelsidorna, krediter)

Någon som har tips på hur man lyckas spärra sig på sidor och tjänster som man aldrig tidigare använt men vill spärra i ett förebyggande syfte?

Hoppas att jag ger lite hopp till alla som sitter i liknande sits med högbelåningsgrad att det faktiskt går!

Update!

Jag drog en chansning på Lendo för 160000 i helgen fick massa erbjudanden från flera olika aktörer och accepterade från Marginalen på 10%

Trodde aldrig att det skulle gå!!!

Fick utbetalt idag och har nu betalat mitt Dinersclub totalt 40' kort samt credway 25' och ferratum 25' samt ett till kreditkort på 20' + att jag lägger in resten på ett dåligt lån hos Avida.

Så himla lättad!!
Men samtidigt så bitter att jag inte tog ett större belopp men jag vågade inte då jag trodde jag var hel körd med min högabelåningsgrad.
Då hade jag kunnat få bort Avida helt med räntan på 17% men i december har jag bara en ff (den jag tog nu) så får se till minska skulderna tillsdess och bygga upp en buffert.

Kommer nu ha över 12000 kvar efter lån och andra utgifter är betalda så ger ett bra utrymme för att komma på bana samt att jag fortsätter spärra mig från all skit som fött spelberoendet (spelsidorna, krediter)

Någon som har tips på hur man lyckas spärra sig på sidor och tjänster som man aldrig tidigare använt men vill spärra i ett förebyggande syfte?

Hoppas att jag ger lite hopp till alla som sitter i liknande sits med högbelåningsgrad att det faktiskt går!

Stort Grattis Helkord!

Blir det Halvkord nu eller Inteallskord? ;-)

Underbart att höra att det går. Då finns det hopp! Tyvärr är många spelbolag idioter vad det gäller att spärra sitt persnummer eller liknande. Har faktiskt skickat lite förslag till åtgärder för just sådant till olika personer som har hand om bla preventiva spelmissbruksfrågor på Folkhälsomyndigheten. Får se om det händer något som förändrar nuvarande situation. Hoppas på runt 2043 :) Men se till att spärra Trustly, alla kreditkort för användning, klipp bankkort beställ nya och be någon skrapa bort CVV-kod, be någon hjälpa dig ta hand om ekonomin till en början. Själv har jag också köpt en gammal mobil utan direkt internetmöjlighet (i alla fall utan spelmöjlighet). Tråkigt men bättre än att spela bort sitt liv. Du kan alltid skriva till spelsidor där du inte är medlem men dom brukar säga att man inte kan spärra sig förrän man är medlem, vilket känns världelöst...men visst man kan ju bli medlem och sen spärra sig för evigt där. Men kanske triggar då man fixar medlemskap på ny sida så själv undviker jag det.
Bra också att du spärrar alla sms-långrejer och krediter. Då faller man i alla fall inte så djupt om man faller.

Hoppas allt går bra för dig och att du löser lånen snabbast möjligt så du inte hamnar i ännu värre fälla. Har gjort det allt för många gånger själv och det är ju döden som du ju själv vet.

Lycka till med allt!/Laika

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp