Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån trots hög belåning?

0.3 på UC innebär väl, i alla fall enligt Kreddy-appen, "mycket goda chanser att få lån godkända".
Ska du dessutom samla ihop dina lånebelopp och inte utöka dina lånebelopp borde det väl tala för att du blir godkänd.
Näst fråga blir förstås till vilken ränta?
Vad har du för räntenivåer idag?
På dom tre största lånen är räntan lite över 9 %. Det är väl där man hamnar i dagsläget på någorlunda vettiga lån. Skräplånen ligger mellan 19 % och hiskeliga 42,5 % som gf money står för. Hoppas verkligen kunna samla skräpet till ett lån även om det inte blir till den bästa räntan.

Har själv också UC-betyg 0.3 och fick med posten i veckan erbjudande på lån via Nordax bank på mellan 200 000 till 600 000 kr till en ränta på 8.9%, effektiv mellan 9.35 och 9.53%.
Så det är väl där du möjligen skulle hamna räntemässigt.

Fått liknande brev från Nordax tidigare. Provade en ansökan då men blev avslag. Enligt dom själva så skickade dom ut brev till områden där det var många med goda möjligheter för lån. Så det var inte personligt. Lite fult kan jag tycka.

Men tror du har rätt gällande räntan.
Funderar på att söka lån ikväll men undrar om det finns nackdel med att göra det på helgen. Tänker att kontor har stängt

Fått liknande brev från Nordax tidigare. Provade en ansökan då men blev avslag. Enligt dom själva så skickade dom ut brev till områden där det var många med goda möjligheter för lån. Så det var inte personligt. Lite fult kan jag tycka.

Men tror du har rätt gällande räntan.
Funderar på att söka lån ikväll men undrar om det finns nackdel med att göra det på helgen. Tänker att kontor har stängt

Vad det verkar så är det är i princip omöjligt att få nånting beviljat när man har mer i lån än man har i årsinkomst. Och räntor på det som Nordax skickade ut dvs 8-9% är bara att glömma.

Vad det verkar så är det är i princip omöjligt att få nånting beviljat när man har mer i lån än man har i årsinkomst. Och räntor på det som Nordax skickade ut dvs 8-9% är bara att glömma.
Det stämmer säkert. Kommer ändå prova ansöka på måndag för det kommer ta mig år innan jag är belånad under min årsinkomst.

Satt o grät imorse. Fick ett låneerbjudande på beloppet jag sökte på 430 000. Detta innebär att jag betalar ca 7 000 mindre i månaden. Ett stort steg i rätt riktning som känns så jäkla skönt!

Ger kanske även hopp till andra som är belånade en bra bit över årsinkomsten att bankerna inte är helt omöjliga

Satt o grät imorse. Fick ett låneerbjudande på beloppet jag sökte på 430 000. Detta innebär att jag betalar ca 7 000 mindre i månaden. Ett stort steg i rätt riktning som känns så jäkla skönt!

Ger kanske även hopp till andra som är belånade en bra bit över årsinkomsten att bankerna inte är helt omöjliga
Vad skönt :) måste kännas bra och ge inspiration att fortsätta kämpa på för att förbättra din situation till det bättre. Ett tips är att använda en mindre del av pengarna du får över i månaden nu till en buffert om du inte redan har det och betala in extra på befintliga lån med resten.

Var det Nordax som beviljade ? Vilken ränta?

Stort grattis :faceheart:! Ja gud, fått hopp med. Har nästan liknande förutsättningar som dina, belånade 154% och väntar bara på ff som går ut snart.

1/ Har du sökt via Lendo? Samla exakt 430k?
2/ Fick du bara ett erbjudande hittills? Vilken bank samt ränta?

lycka till.

Har nästan samma fast har hög uc ligger på 17,1 5 ff men ligger under belåning med ca 50,000kr
Hur ser bankerna på en sådan sak

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp