Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån snart

Vad tror ni om mina chanser till samlingslån nästa månad?

Betyg idag 8,59%
Inkomst 442 000kr
Underskott 138 200
F7 st
1 går ut 1/9 och 1 14/10 resten i december.

Lån som syns på UC
453 000kr
Kreditkort 20 000kr (18000 utnyttjat)

Jag har redan lån hos
Ikano, marginalen, remember, resurs,
Santander, avida. Och det är väl dom som är de enklare att få utav?

Om kreditkortet betalas ner helt borde ju betyget minska en hel del? Jag behöver lösa ca 180k utanför UC. Så skulle helst vilja söka på 400k.

snälla hjälp mig vad tror ni? Jag vill slippa dra in mina föräldrar i min fruktansvärda ekonomi

Vad tror ni om mina chanser till samlingslån nästa månad?

Betyg idag 8,59%
Inkomst 442 000kr
Underskott 138 200
F7 st
1 går ut 1/9 och 1 14/10 resten i december.

Lån som syns på UC
453 000kr
Kreditkort 20 000kr (18000 utnyttjat)

Jag har redan lån hos
Ikano, marginalen, remember, resurs,
Santander, avida. Och det är väl dom som är de enklare att få utav?

Om kreditkortet betalas ner helt borde ju betyget minska en hel del? Jag behöver lösa ca 180k utanför UC. Så skulle helst vilja söka på 400k.

snälla hjälp mig vad tror ni? Jag vill slippa dra in mina föräldrar i min fruktansvärda ekonomi
Försök kötta ner kreditkortet till minst 50% utnyttjat och vänta ut 1-2 ff så borde du ha en rätt skaplig chans

Hos vilka tror du att jag har en chans då? Tänker på mitt höga underskott.

Hos vilka tror du att jag har en chans då? Tänker på mitt höga underskott.
Samtliga banker du redan har kan ju erbjuda höjning/nytt lån genom lendo, jag lyckades samla mina lån förra året med 121k i underskott och fick flera bud.
Men vill du verkligen förbättra ditt uc betyg så råder jag starkt att börja fokusera kreditkortet

Ingen mer som kan hjälpa mig och säga vad ni tror? Mår otroligt dåligt och är så stressad över min ekonomi då jag går back flera tusen i månaden..

Du ska göra såhär.
Du ska göra som jag skriver nedan.

Nu när du får lön 25 juli - Då betalar du BARA (!!) ditt kreditkort. Alltså det på 18.000 kronor. Kanske hyran med om du har råd men annars BARA kreditkortet. Den 5-6 augusti. Viktigt att du väntar tills dess. Då tar du ut pengarna ifrån krediten du precis har betalat av på - sen betalar du av dina vanliga räkningar.

När du gjort detta väntar du på att UC uppdaterar sitt betyg. Detta kommer ske den 15:e augusti ungefär. Du ska dock inte söka än. Eftersom ditt betyg är relativt högt är det inte bara det maxade kreditkortet som spelar roll, men den 2:a september när du har en FF mindre och med nollad kredit då söker du ett samlingslån via Lendo.

Tack Terry för ditt svar! Har du nån aning om vad betyget kan landa på när kreditkorten är nollat? Jag tänker ju att mitt höga underskott kan ställa till det för mig också eller?

Tack Terry för ditt svar! Har du nån aning om vad betyget kan landa på när kreditkorten är nollat? Jag tänker ju att mitt höga underskott kan ställa till det för mig också eller?
Underskottet ställer nog inte till betyget så mkt kanske men det ställer till en hel del vid ansökan skulle jag tro mer än 25% i underskott får nog många att dra öronen om sig

Vet av erfarenhet att collector är stränga när det kommer till underskott medans t.ex. SEB och lendify inte lägger så mycket stor vikt vid det
Men högt underskott är ju aldrig bra vid ansökan som sagt

Okej. Men är det nån idé med att försöka ändra underskottet? Har förstått att man kan få avslag på det men tänker om det är värt ett försök?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp