Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

samlingslån SBAB vs medlemslån danske bank

Erfarenhet av nån som fått medlemslån via danske bank(TCO fackförbund)6,3 % ränta eller SBAB..där förstår jag att räntan är efter vad man har för förutsättningar men undrar lite vad folk fått ?(Samla privatlån annan bank har ej bolån för och kan inte flytta bank just nu )Finns det nån magisk gräns för hur hög procent av inkomsten man kan vara belånad för bästa räntan (SBAB).

Sbab ger väl bara privatlån om man har bolån där.

Sbab ger väl bara privatlån om man har bolån där.
Nja vet inte riktigt läste om någon här som hade fått privatlån utan att ha bolån..men lite osäkert då posten va rätt gammal .både dom och danske bank har rak amortering..vilket är det jag främst är ute efter...finns nån av dom på låneförmedlare som har det förutom Ikano? Danske Bank hade riktigt dåligt betyg på Trustpilot...om det nu är nått att lita på.. krånglig och dålig kundservice..var ute efter någon med mer nyligen erfarenhet...

Nja vet inte riktigt läste om någon här som hade fått privatlån utan att ha bolån..men lite osäkert då posten va rätt gammal .både dom och danske bank har rak amortering..vilket är det jag främst är ute efter...finns nån av dom på låneförmedlare som har det förutom Ikano? Danske Bank hade riktigt dåligt betyg på Trustpilot...om det nu är nått att lita på.. krånglig och dålig kundservice..var ute efter någon med mer nyligen erfarenhet...

Sbab skrev så på sin sida för några veckor sedan när jag kollade iaf.

Danske Banks medlemslån är förutsägbart: beviljas du lånet får du 6,3 %, oavsett din specifika kreditvärdighet. Det är ofta det tryggaste valet för att samla lån.

SBAB är striktare och räntan sätts individuellt. Det finns ingen exakt "magisk gräns", men har du blanco-skulder som överstiger din årsinkomst blir det svårt att få deras lägsta räntor. De fokuserar stenhårt på din kvar-att-leva-på-kalkyl.

Danske Banks medlemslån är förutsägbart: beviljas du lånet får du 6,3 %, oavsett din specifika kreditvärdighet. Det är ofta det tryggaste valet för att samla lån.

SBAB är striktare och räntan sätts individuellt. Det finns ingen exakt "magisk gräns", men har du blanco-skulder som överstiger din årsinkomst blir det svårt att få deras lägsta räntor. De fokuserar stenhårt på din kvar-att-leva-på-kalkyl.
Tack för svar .Jag hoppas ju komma ännu lägre än dom 6,3 % som danske bank har...men kanske är en bra början... kolla om ett år eller så om man kan samla hos SBAB istället..(om jag nu får det 😌)Har 7,35 % idag ...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp