Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån ranking - Vilken förmedlare är bäst?

Hej,
Vänder mig till er som jag vet kan dela med er av erfarenheter kring vilken samlingslånsaktör man ska välja.

Ser att Lendo toppar bland de bästa. Kan någon svara på vad Lendo har som tex Advisa inte har då Advisa ligger längre ner på "topplistan"?

Själv nyttjade jag Lendo för ca 5 år sedan då jag hade hoppats på lån trots att jag hade 1 bet.anmärkning. Fastnade för "ansök om lån trots bet.anm". Fick "godkänt" av hemska Nystartfinans som efter att ha vänt ut och in på mitt liv ville ha en medsökande. Jag kontaktade då Lendo och sa att jag sökt samlingslån UTAN medsökande och att Nystartfinans hade mina förutsättningar. Lendo tog faktiskt bort min förfrågan då hos UC då även de tyckte att det var galet.

Har därefter prövat Advisa och fick då ett mindre lån.

Nu har det gått några år och jag är nyfiken på vad som gör Lendo "bättre" än andra?

Tacksam för input!

Hej,
Vänder mig till er som jag vet kan dela med er av erfarenheter kring vilken samlingslånsaktör man ska välja.

Ser att Lendo toppar bland de bästa. Kan någon svara på vad Lendo har som tex Advisa inte har då Advisa ligger längre ner på "topplistan"?

Själv nyttjade jag Lendo för ca 5 år sedan då jag hade hoppats på lån trots att jag hade 1 bet.anmärkning. Fastnade för "ansök om lån trots bet.anm". Fick "godkänt" av hemska Nystartfinans som efter att ha vänt ut och in på mitt liv ville ha en medsökande. Jag kontaktade då Lendo och sa att jag sökt samlingslån UTAN medsökande och att Nystartfinans hade mina förutsättningar. Lendo tog faktiskt bort min förfrågan då hos UC då även de tyckte att det var galet.

Har därefter prövat Advisa och fick då ett mindre lån.

Nu har det gått några år och jag är nyfiken på vad som gör Lendo "bättre" än andra?

Tacksam för input!
Har tyvärr inget svar på din fråga, men tycker det var smart av dig att kontakta Lendo gällande medsökande och Nystart. Tror det är flera i detta forum som sitter med sura UC-ff där vissa bankar kräver medsökande trots dom fick förutsättningar redan vid början av ansökan.

Vilken som är bäst beror på många faktorer.

Om definitionen av ”bäst” är den som ger flest erbjudande så behöver du individuellt kolla igenom vilka banker som respektive låneförmedlare samarbetar med och bedöma dina chanser per bank. Har du t ex misskött dig hos någon? Har du redan lån hos någon? Någon du inte vill ha (t ex Nystart)?

Om det i ”bäst” även ingår hur kundtjänsten är, hur mycket de hör av sig etc, så finns olika erfarenheter här på forumet. Själv skulle jag då säga att Lendo är de jag har mest positiva erfarenheter av. Advisa håller på och skickar mail/sms trotts att jag bett dem sluta.

Så ja, utgå från dina förutsättningar och behov och bedöm utifrån den information som finns på respektive låneförmedlares sajt. Mitt generella medskick är att Lendo har bäst aktörer och bäst kundtjänst, men det är en generell bedömning utifrån erfarenheter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp