Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån Råd?

Ringde och frågade och fick till svar att avslaget beror på att min inkomst är så ojämn, vissa månader 21 000 kr innan skatt och vissa 8000 kr innan skatt och då håller inte deras kalkyl för de månaderna som jag får lägre lön. Fast jag ringde de innan och de sa att jag skulle ange snittinkomst vilket jag gjorde.

Nå ja...

Skit också vilken jobbig dag du fick, upp och ned som en berg-och-dal-bana.
Själv har jag nyss sett att jag får 800 kvar på mitt konto när lönen sätts in på fredag och räkningarna är betalda, men vi spottar väl i nävarna och reder ut det här också!

Skit också vilken jobbig dag du fick, upp och ned som en berg-och-dal-bana.
Själv har jag nyss sett att jag får 800 kvar på mitt konto när lönen sätts in på fredag och räkningarna är betalda, men vi spottar väl i nävarna och reder ut det här också!
Å ja!!! Bara kavla upp ärmarna igen och fortsätta kämpa!! Tänker att det här ska inte få knäcka mig. Hade hjälpt enormt och kortat ner lidandet avsevärt men men! Tack alla Sveriges banker för ingenting.

Den här månaden ligger vi back tyvärr så nu måste jag välja ut vilka som inte ska få betalt, betala de som inte fick betalt förra månaden etc etc... det vanliga m a o ;)

Men jag ger mig fan på att jag ska fixa det här!! Och jag kommer att fixa det! Triggas enormt mkt av motgångar! Vet ej om det är bra eller dåligt, hittills har det väl varit bra.
Tack för din stöttning, betyder massor och lycka till själv :)

Strongt av dig att inte ge upp efter en sånt besked. Känns jäkligt surt att de först erbjöd men sen backade. Att var i klorna på dessa långivare och slitas mellan hopp och förtvivlan tär. Ska själv skicka min första samlingslånsansökan i morgon och det känns tungt. Måste få något erbjudande annars ligger jag riktigt illa till.

Strongt av dig att inte ge upp efter en sånt besked. Känns jäkligt surt att de först erbjöd men sen backade. Att var i klorna på dessa långivare och slitas mellan hopp och förtvivlan tär. Ska själv skicka min första samlingslånsansökan i morgon och det känns tungt. Måste få något erbjudande annars ligger jag riktigt illa till.
Tack snälla!! Att ge upp är inget alternativ för mig även om jag emellanåt känner som att jag bara vill lägga mig ner och dö.
Jag önskar dig lycka till med ditt samlingslån idag :)

Ja gott folk, det var en jobbig dag igår men idag är det nya tag och nya möjligheter...
Slängde iväg en ansökan till Thorn och blev preliminärt beviljad (hatar ordet preliminärt när det kommer till lån!)Sen ringde de och ställde lite frågor!! Blev erbjuden 5000 eller 10 000 och killen frågade om det skulle hjälpa. Var på väg att säga att jag tar 10 000 kr men jag svarade att jag är osäker om det hjälper... så höjde han till 15 000kr!!!

Väntar på avtalet som ska signeras och pengarna skulle komma imorgon.
Tycker inte de kan backa nu men man kan aldrig vara säker förrän man ser pengarna på kontot!!!

Har nu signerat avtalet med Thorn!

Sökte även 30 000 kr på Ellos och fått preliminärt beviljat, fick avtal som jag signerade digitalt. Sen har de mejlat: "Vi behandlar din ansökan och kontaktar dig om något saknas. Om allt är som det ska så färdigställer vi ansökan för utbetalning." Känns lite märkligt att man signerar innan det är klart, brukar väl vara tvärtom, när allt är klart och lånet beviljats så signerar man men ja ja vi får se!!

PS. Nu är status på ansökan följande:
Inga dokument krävs
Ansökan klar
Tack, vi färdigställer din ansökan för utbetalning. Om alla uppgifter stämmer så har du pengarna på ditt konto inom 1-3 bankdagar. Vi meddelar dig via SMS när utbetalningen är gjord.

Senast ändrad:
Nu när jag ändå förstört mitt redan dåliga betyg ännu mer så funderar jag på om jag ska söka på GoodCash. Tyvärr har deras kundtjänst telefontid till kl 12. Ville fråga om deras inkomstkrav. Men kanske ngn här vet??

Jag fick hos Goodcash med ganska kassa förutsättningar!
Vad har du för UC-betyg nu Myra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp