Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån Råd?

En fråga... säg att man får 2 olika erbjudanden och väljer nr 1 men man blir nekad efter en manuell kontroll, kan man då ta erbjudande nr 2 utan ny uc eller hur fungerar det??

En låneförmedlare på Advisa berättade att det går att "backa" med vissa långivare medan det inte funkar med andra. Jag ville tex inte ha IKANO som jag valt, eftersom skuldebrevet aldrig kom fram och efter tio dagar blev jag desperat.
Väljer du låneförmedlare ska de kunna ge info om de som erbjudit, så ring dem och fråga för att vara säker.

En låneförmedlare på Advisa berättade att det går att "backa" med vissa långivare medan det inte funkar med andra. Jag ville tex inte ha IKANO som jag valt, eftersom skuldebrevet aldrig kom fram och efter tio dagar blev jag desperat.
Väljer du låneförmedlare ska de kunna ge info om de som erbjudit, så ring dem och fråga för att vara säker.
tack snälla för svar! Visst är det så att Advisa visar alla erbjudanden man får? Vilka förmedlare är det som bara visar ett enda som enligt de är det bästa erbjudandet?

Ja, Advisa visar alla erbjudanden man får, det är jättebra! Jag tror det är Sambla som visar endast det bästa erbjudandet.
Advisa är helt klart min favorit, har använt Lendo en gång också och de är väl iofs nästan lika.

Min Kreddy har fortf inte uppdaterats. Det står att nästa uppdatering blir imorgon, lördag. uppdatera uc på helgerna??

HÖR NI.... HJÄLP!
kreitbetyget gick från 30.6 till 13.6.
Sökte nyss på Advisa på 100 000 kr på 6 år och fick direkt svar fr Remember på hela beloppet, 9.04% effektiv ränta. Det står inte om några lösenkrav!!!
Det har gått ca en kvart och inga andra erbjudanden har kommit.

Jag är sönderstressad!!!! Ska senare i e m gå fr mitt vanliga jobb till mitt extrajobb där jag kommer jobba till midnatt och har små möjligheter att kolla mobilen.
Med min väldigt låga inkomst (146 t) och inget vidare kreditbetyg så hade jag inga förhoppningar egentligen.
men om Remember är de enda som kommer med erbjudande, vad har ni för erfarenhet?
Har dessa frågor:
1. Brukar de kräva kompletteringar?
2. Ringer de?
3. Brukar de dra tillbaka sitt erbjudande efter att de begärt kompletteringar?
4. Ska jag vänta eller ska jag tacka ja till Remember?

Jag sökte som sagt på 100 000 kr och angav samla lån. De lån jag vill samla är de jag har synliga på Uc men det är bara 15 000 kr!!! Kommer de tycka det är konstigt?
Kommer de fråga vad jag vill använda resten till?

PS Såg nu att Remember vill ha de 3 senaste lönespecarna!

Snälla ge mig tips ni som har erfarenhet av Advisa och Remember!

Har sån ångest nu!!

Senast ändrad:
ringde Advisa och de sa att "bjudgivningen" var klar och att det bara är Remember som har gett ett erbjudande. Så jag valde det och har nu fått avtal att signera med begärda kompletteringar.

Avslag:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp