Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån Råd?

Hej, nästa vecka när uc uppdateras hoppas jag komma under 20 (har 30.6 i dagsläget) och då vill jag söka via Advisa. MIna förutsättningar kommer inte förbättras så mkt den närmaste tiden så det är ingen idé att vänta, måste ta risken oavsett dåligt betyg.

Då jag inte har några förhoppningar att få några erbjudanden alls undrar jag om det vore ngn idé att direkt efter Advisa söka på t ex Axo eller Sambla...? lendo tror jag inte är ngn idé om inte Advisa ger napp.
Någon som har ett gott råd hur det är bäst att göra? Har som sagt bestämt mig för Advisa i första hand. Tror att mitt betyg kommer hamna på mellan 12-17

Vad har du för förutsättningar?
Vad har du i synliga blancolån? Lön?
Vilket belopp ska du söka?

Tror att UC uppdateras typ på onsdag dock!

Vad har du för förutsättningar?
Vad har du i synliga blancolån? Lön?
Vilket belopp ska du söka?

Tror att UC uppdateras typ på onsdag dock!
taxerad inkomst 146 000 kr, dock ingen fast lön utan timlön
synliga lån Moneygo 10 000
easyCard 4500 utnyttjat av 5000 kr
Bolån ca 1,5 mille
underskott - 19 000 kr
Ff ca 2 st senaste fr hösten 2018

Vill söka mellan 70-90 t men får jag 20-40 t blir jag glad!

Senast ändrad:
Fick avslag av Fairlo och av Credway (har Credigo och EasyCredit på inkasso). Monetti har aldrig nånsin beviljat mig, inte heller Nano så jag har testat med alla som beviljar på högre belopp utan uc.

Betyg på Creditsafe Medel 25

Eftersom alla utan uc ger avslag så tvivlar jag på att jag kommer få napp via förmedlare men som sagt kommer söka ändå.

Ja, kanske lika bra att söka med tanke på hur det skulle ändra läget.
Vet inte riktigt vad du kan få men jag kommer ligga på 200 000 och lite mer underskott än dig nästa år och vill prova söka så det vore intressant att se vad du får för erbjudande.
Hoppas du får något med låg ränta!

Hej, nästa vecka när uc uppdateras hoppas jag komma under 20 (har 30.6 i dagsläget) och då vill jag söka via Advisa. MIna förutsättningar kommer inte förbättras så mkt den närmaste tiden så det är ingen idé att vänta, måste ta risken oavsett dåligt betyg.

Då jag inte har några förhoppningar att få några erbjudanden alls undrar jag om det vore ngn idé att direkt efter Advisa söka på t ex Axo eller Sambla...? lendo tror jag inte är ngn idé om inte Advisa ger napp.
Någon som har ett gott råd hur det är bäst att göra? Har som sagt bestämt mig för Advisa i första hand. Tror att mitt betyg kommer hamna på mellan 12-17
Sök inte direkt inpå för endel banker kanske backar om du söker hos två låneförmedlare samtidigt. Endel har en automatisk spärr. Men ta först Advisa (förhoppningsvis få erbjudande) och få utbetalt och sen söka igen på Lendo eller Freedom finance. Ifall du ska söka igen.

taxerad inkomst 146 000 kr, dock ingen fast lön utan timlön
synliga lån Moneygo 10 000
easyCard 4500 utnyttjat av 5000 kr
Bolån ca 1,5 mille
underskott - 19 000 kr
Ff ca 2 st senaste fr hösten 2018

Vill söka mellan 70-90 t men får jag 20-40 t blir jag glad!

Din inkomst är väldigt låg vilket kan sätta käppar i hjulet, med bolån så pass stort får kalkylen det kämpigt att gå ihop, kanske om du söker med medlåntagare, men det är bara att söka, går det så går det.

Ja, kanske lika bra att söka med tanke på hur det skulle ändra läget.
Vet inte riktigt vad du kan få men jag kommer ligga på 200 000 och lite mer underskott än dig nästa år och vill prova söka så det vore intressant att se vad du får för erbjudande.
Hoppas du får något med låg ränta!
Jag har tyvärr inte råd att tänka på räntan, tar vad som helst om jag får ngt erbjudande ö h t! Vet att jag kan få hyfsat bra betyg om jag betalar bort EasyCard kreditkortet men jag har tyvärr inte 4500 kr som behövs!

Sök inte direkt inpå för endel banker kanske backar om du söker hos två låneförmedlare samtidigt. Endel har en automatisk spärr. Men ta först Advisa (förhoppningsvis få erbjudande) och få utbetalt och sen söka igen på Lendo eller Freedom finance. Ifall du ska söka igen.
Tack för tips, smart!! Tycker du att Freedom finance vore bättre än Axo?

Din inkomst är väldigt låg vilket kan sätta käppar i hjulet, med bolån så pass stort får kalkylen det kämpigt att gå ihop, kanske om du söker med medlåntagare, men det är bara att söka, går det så går det.
Så tänker jag också... bara att söka, bolånet har jag gemensamt med min sambo men det tar inte uc hänsyn till tyvärr. Dessutom är det han som betalar hela!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp