Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån på cirka 590k, möjligt för så stort lån och vilka banker?

Hej,

Jag undrar om det finns möjlighet till att samla på två stora lån man har för att sänka månadskostnaden och slippa betala dubbla räntor.

Norwegian - 305k , 9,25% ränta.
Ikano - 285k, 11,41 % ränta.
Månadskostnad på cirka 10500kr.

Årsinkomst: 490k
Inget Bolån
2 FF (8 månader senaste FF)
UC Score: 0.8
Inga anmärkningar eller missade betalningar etc.

Är det värt att ringa runt på mina befintligt lån och fråga om upplåning på Norwegian? Ikano har bara maxtak på 350k.
Är det värt att prova Lendo/Enklare/sambla/Zmarta och försöka? Allt ska bara samlas och inga pengar jag tar själv.

Hört att en del banker inte ens det taket som Blancolån på så högt lån. Undrar också vilka banker det kan vara?

Antingen gör du en ansökan idag via Lendo eller så väntar du till dina 2ff går ut. Se vad du får för erbjudanden, blir du inte nöjd så kan du använda din ansökan som förhandling och säga att du fått bättre erbjudanden och vill att de sänker räntan annars byter du bank.

Norwegian har väl maxtak på 600k som lån. Du kanske kan ringa till dom och fråga och även då förhandla om en bättre ränta på det lån du har nu, skulle inte se det som en omöjlighet att dom i så fall beviljar dig ett samlingslån.

Har du kollat din betalningsplan på norwegian? Vet många och även jag själv har haft dom att det typ är 99% ränta första åren på betalningarna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp