Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån på 600 000 kr - Hjälp!

Är det ens möjligt? Hur så? Eller menar du att ta 350000kr via Lendo sen 350 000 via Advisa efter ca 1 månad ?
Det finns få banker som erbjuder 600k i lån. Men betydligt fler som erbjuder 350k. Så javisst kan man söka 350k först och efter 3 månader ytterligare 350k. Om det beviljas är beroende på förutsättningarna.

Det finns få banker som erbjuder 600k i lån. Men betydligt fler som erbjuder 350k. Så javisst kan man söka 350k först och efter 3 månader ytterligare 350k. Om det beviljas är beroende på förutsättningarna.
Hur ser förutsättningarna ut om man har ca 540k i årslön? Tror du att man kan få en lån på minst 400k om man har en medsökande(som tjänat mellan 140-170k under 6 månader) från banken? Vi har båda goda kreditbetyg.

Hur ser förutsättningarna ut om man har ca 540k i årslön? Tror du att man kan få en lån på minst 400k om man har en medsökande(som tjänat mellan 140-170k under 6 månader) från banken? Vi har båda goda kreditbetyg.
Det är inte omöjligt men bankerna har blivit extrem återhållsam senaste tiden. Hela ekonomin måste gå ihop och när allt är betald (inkl mat) vore det bra förutsättning om man ha 6000-7000kr över. Totala skuldbördan bör inte bli högre än 1,5 x årsinkomsten (innan kunde det lätt bli 2x). Nyttjade krediter bör vara på mycket låg nivå. Om man har en medsökande och den har lägre inkomst och bor på samma adress kan det vara till nackdel. Då anser man behöva betala en större hushållsdel. UC som ger bäst förutsättningar är myckt bra eller utmärkt (under 1%).

Det är inte omöjligt men bankerna har blivit extrem återhållsam senaste tiden. Hela ekonomin måste gå ihop och när allt är betald (inkl mat) vore det bra förutsättning om man ha 6000-7000kr över. Totala skuldbördan bör inte bli högre än 1,5 x årsinkomsten (innan kunde det lätt bli 2x). Nyttjade krediter bör vara på mycket låg nivå. Om man har en medsökande och den har lägre inkomst och bor på samma adress kan det vara till nackdel. Då anser man behöva betala en större hushållsdel. UC som ger bäst förutsättningar är myckt bra eller utmärkt (under 1%).
Så det är nästan ingen idé att inte ha med min bror som medsökande låter det som. Om jag är medboende, är det en nackdel? Som sagt, min skuld ligger på runt 45000, så det är mycket mindre än 1.5× årsinkomsten. Min kreditbetyg är mycket bra enligt Kreddy.

Hur ser förutsättningarna ut för mig att få ett lån på 450k?

Så det är nästan ingen idé att inte ha med min bror som medsökande låter det som. Om jag är medboende, är det en nackdel? Som sagt, min skuld ligger på runt 45000, så det är mycket mindre än 1.5× årsinkomsten. Min kreditbetyg är mycket bra enligt Kreddy.

Hur ser förutsättningarna ut för mig att få ett lån på 450k?
Inte omöjligt men du måste göra kalkylen. Det finns en del online kalkyler som kan hjälpa. När fasta kostnader är betalda hur mycket är då kvar.

Jag skulle nog rekommendera att dela upp lånebeloppet utifrån deklarerad årsinkomst och ansöka var för sig. Har inte erfarenhet av att sök tillsammans med någon men tror att det kan stöka till det. Sök du kanske 70-80% av önskat belopp upp till 400k. Gör kalkylen också online.

Inte omöjligt men du måste göra kalkylen. Det finns en del online kalkyler som kan hjälpa. När fasta kostnader är betalda hur mycket är då kvar.

Efter att jag har betalt alla fastna kostnader så har jag ca 15000 kvar.

Efter att jag har betalt alla fastna kostnader så har jag ca 15000 kvar.
Jag läste här någonstans igår att banker i gemen vill se att man har kvar 6-7000kr varje månad efter att alla utgifter inklusive matkostnader. Även om du skulle ha matkostnader kvar att betala när fasta utgifter betalats och kvar har du 15’, så ryms mat och överskott utan problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp