Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån på 150 000 kr, 18,9 i riskprognos på UC. Går det?

Har du 11.85% riskprognos hos UC eller 29%? Har du den misskötta krediten registrerad hos UC? Rekommenderar att du ringer eller mejlar balanzia om fin situationen. Behöver kanske ej nämna inkassoskulderna tror di får direkt avslag då. Vet ej hur dom ser på misskött kredit dock. Annars är det bank Norwegian, någon av dessa 2. Resten är för små summor och kommer ge avslag

Har du 11.85% riskprognos hos UC eller 29%? Har du den misskötta krediten registrerad hos UC? Rekommenderar att du ringer eller mejlar balanzia om fin situationen. Behöver kanske ej nämna inkassoskulderna tror di får direkt avslag då. Vet ej hur dom ser på misskött kredit dock. Annars är det bank Norwegian, någon av dessa 2. Resten är för små summor och kommer ge avslag

Håller med. Mejla dina förutsättningar på balanzia och lån. Du har ingen hög totalsumma och en bra inkomst

Tack för svar, när freedoom tog UC nov 19 så har jag en riskprognosen på 2,70%, och 29% enligt Kreddy i nov (?). Den misskötta krediten är registrerad hos UC så det känns rätt kört att hitta en bank som använder UC. Balanzia har jag pratat med och de har krav att inte ha någon betalningsanmärkning. Hur är det med Norwegian tror ni?

Senast ändrad:
Tack för svar, riskprognosen är 11,85% enligt senaste UC-kopia, och 29% enligt Kreddy. Den misskötta krediten är registrerad hos UC så det känns rätt kört att hitta en bank som använder UC. Balanzia har jag pratat med och de har krav att inte ha någon betalningsanmärkning. Hur är det med Norwegian tror ni?

Balanzia har inte alls några sådana krav. Det är tvärtom så att de riktar in sig på folk som har betalningsanmärkningar. Men du får inget lån av dem med 29 % UC-risk.

Det är bank norweigan som inte accepterar anmärkningar alls
Balanzia accepterar anmärkningar men olika beroende på förutsättningarna ändå

Tack för svar, riskprognosen är 11,85% enligt senaste UC-kopia, och 29% enligt Kreddy. Den misskötta krediten är registrerad hos UC så det känns rätt kört att hitta en bank som använder UC. Balanzia har jag pratat med och de har krav att inte ha någon betalningsanmärkning. Hur är det med Norwegian tror ni?
Senaste UC? Vad va det då? Hur länge sen?
Kreddy uppdaterar 1 gång/månad.

Senaste UC? Vad va det då? Hur länge sen?
Kreddy uppdaterar 1 gång/månad.
När freedoom tog UC nov 19 så har jag en riskprognos på 2,70%, och 29% enligt Kreddy i nov (?). Förstår inte riktigt skillnaden... Via Freedom så fick jag 25k från Cashbuddy, och även credway på 25k, men då man måste använda sig av ett erbjudande så blir det CB. Tycker ni det är värt att söka även hos Sambla? Kommer även göra ett försök hos Balanzia igen, ringer dom. Tack för era tips och råd, anar inte hur mycket det hjälper en i kämpandet.

När freedoom tog UC nov 19 så har jag en riskprognos på 2,70%, och 29% enligt Kreddy i nov (?). Förstår inte riktigt skillnaden... Via Freedom så fick jag 25k från Cashbuddy, och även credway på 25k, men då man måste använda sig av ett erbjudande så blir det CB. Tycker ni det är värt att söka även hos Sambla? Kommer även göra ett försök hos Balanzia igen, ringer dom. Tack för era tips och råd, anar inte hur mycket det hjälper en i kämpandet.
Cashbuddy brukar ha bättre i riskprognos (iaf för mig) då jag har hört att dem tar inte hänsyn till blanco och då blir betyget bättre. Själva låneförmedlaren kan ha ett annat betyg har jag märkt och lånegivarna kan skiljas åt beroende på.

Kreddy vad jag vet uppdaterar bara 20:e varje månad då i samband med kredituppdatering (ibland kan det bli annat datum)

Eller Lendo (dvs Good cash) som riktas till dem som har sämre förutsättningar
Tänker att sambla och freedom har typ nästan likadana banker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp