Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån på över 350.000

Jag ser att många väljer att ansöka om 350.000 i samlingslån. Vad är det som gör att man inte ska välja högre belopp än detta? Är det jättesvårt att få 400.000 beviljat om man ansöker själv och inte har en medsökanden? Ni som ansökt om över 400.000 och fått det beviljat kan ni berätta hur era förutsättningar såg ut och vad ni fick för ränta och erbjudande?

Jag ser att många väljer att ansöka om 350.000 i samlingslån. Vad är det som gör att man inte ska välja högre belopp än detta? Är det jättesvårt att få 400.000 beviljat om man ansöker själv och inte har en medsökanden? Ni som ansökt om över 400.000 och fått det beviljat kan ni berätta hur era förutsättningar såg ut och vad ni fick för ränta och erbjudande?
Många långivare har 350 000 som gräns för lån till enskilda personer.

Ok. Någon som vet vilka som inte har den gränsen och är det någon som blivit beviljad med 400.000 isf vilken bank och hur såg era förutsättningar ut?

De som kan låna ut mer än 350.000 är ganska många nu för tiden. Remember, Collector, Nordax, Avida (inte kräsna med överbelånade kunder), Forex, Svea Ekonomi, Sevenday (kräsna men bäst), Norweigan. är några iaf. Finns fler.

Senast ändrad:
Du borde kunna söka på det beloppet du vill så är får du säkert erbjudande på det beloppet dom vill låna ut till dej

Ok. Finns det någon som har ett exempel på vad ni fått för räntor då ni fått igenom ett samlingslån på 400.009 eller över? Och var det på avvisa eller Lendo ni ansökte på?

Min jobbarkompis fick på Sevenday, 400.000, ränta 4,5. Han hade inga andra blanco, ingen bisnode ff och UC på 0,2. Jag vet att det stämmer för jag satt som en addicted över hans telefon när han gjorde sin ansökan på Advisa. Jag behöver söka hjälp för det där, men det var OT....
Ps! Han fick fler erbjudanden, med räntor från 7% och upp till 11%,, var från bland annat Remember och Nordax och Collector.

Tror ni gränsen går vid just 350.000 eller tror ni man har samma chans på 360.000 eller är 350 den magiska gränsen för dom flesta bankerna?

Tror ni gränsen går vid just 350.000 eller tror ni man har samma chans på 360.000 eller är 350 den magiska gränsen för dom flesta bankerna?
Du kan kolla upp bankerna som är med på Advisa/Lendo om deras gränser det är publika gränser. Men tvivlar starkt på att någon har 360 tkr. De flesta har antingen 350 eller 400 som är ”jämna” nummer.

Det är ju som @Moffen87 skriver. Söker du på 400.000 kommer de banker som kan tänka sig att låna ut lägre belopp att komma med de bud de har.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp