Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån på över 1 miljon – tips för att bli skuldfri?

Stort grattis! Mitt nästa steg blir nog samma. Satsa på ett jätteblanco på Nordea. Vore så skönt att ha allt (ungefär 800 K) samlat på ett ställe och så kunna extraamortera där Jag ser egentligen inget annat bra alternativ utöver att fortsätta mata ner mina tre blancos (vilket ändå känns som en fungerande plan B).

Jag har just nu två ff och 0.3 hos UC så utöver att jag är överbelånad (men har matat på ganska bra senaste året vilket borde se bra ut) men överväger om jag ska prova Nordea redan nu eller vänta ut mina ffs i september/oktober.

Ställde Nordea några krav på överflyttning av lönekonto, pensionssparande osv för dig och din kompis?

Jag har Nordea idag och alltid haft. Kan man göra samma sak fast med annan bank tror ni? Någon som gjort det och hur gjorde ni isf?

Stort grattis @Klas!

Vilken ränta fick du?

Tänker också testa med Nordea efter min inkomst uppdaterats i juni.

Förutsättningar:
1,5 i Blanco (950k ensam + 540k medlåntagare)
Årsinkomst 2024: 920k
UC: 0,5 (3FF, kommer ha 1 FF i Juli)

Stort grattis @Klas!

Vilken ränta fick du?

Tänker också testa med Nordea efter min inkomst uppdaterats i juni.

Förutsättningar:
1,5 i Blanco (950k ensam + 540k medlåntagare)
Årsinkomst 2024: 920k
UC: 0,5 (3FF, kommer ha 1 FF i Juli)
Tack, håller tummarna för dig i Juni då!

Skuldfri på 3 år och 1 miljon i lån till över 10% ränta, vad fick du för månadskostnad?

Skuldfri på 3 år och 1 miljon i lån till över 10% ränta, vad fick du för månadskostnad?
Amorterar minst 25k per månad och har en extra amortering som väntar på 150k.

Lånet ligger på 12år och första betalningen är runt 15k inklusive ränta och sen räknar det nedåt då det är rak amortering.

Stort grattis till dig! Att kunna förkorta tiden man har skulder så pass mkt, måste göra en del för måendet.
har liknande situation, bättre UC men lite lägre inkomst.
det jag misstänker att Nordea såg positivt på i ditt fall är att du inte tagit lån på 5 års tid samt endast sänkt skuldbördan. Detta mönster kollar nog de mest seriösa aktörerna på eftersom det synliggör personens långsiktiga beteendemönster.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp