Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån och medlåntagare

Hej
Har dragit på mig en massa kredit och skit, framförallt är det Binly/Credifi/Lumify som spökar och kostar en j-la massa rent ut sagt. Nu är det inte alltid så vad det verkar att man kan "ta" tillbaka eller höja sin kredit efter inbetald faktura, fick ett avslag så sent som igår på Lumify. Enda utvägen nu är att försöka få ett samlingslån, men det går så klart inte utan att jag tar med en medlånesökare (har alldeles för dålig kreditvärdighet på egen hand) tänkte kolla med min ex-fru om hon kan ställa upp, någon annan som har liknande erfarenhet, är det hiss eller diss att kolla med ex-fruar? bra eller anus? börjar bli lite desperat.

Medsökande för lån kan givetvis vara en stor räddning på ekonomi men det blir också en belastning på relationen, speciellt om du skulle få betalningsproblem i framtiden vilket man inte alltid kan veta.

Jag lånade pengar rakt från min fästmö förra året och trots att det var en bra lösning för min ekonomi och jag redan amorterat 30% av beloppet är det fortfarande inte kul i efterhand att vara bunden till en nära ekonomiskt.

Medsökande är ju inte riktigt samma sak som min situation men det är ändå en osäker uppoffring din eventuella ex-fru tar som medsökande.

Innan ni ens tänker tanken även om ni har en bra relation är det viktigt att hon känner till hela historien och att du också är medveten om varför du har fått skulder och hur du kan sluta använda krediter i framtiden. Skulder är ju egentligen bara ett symptom på bakomliggande beteende/händelser trots allt.

Samlingslån är kanon men det öppnar också dörrarna för att bli bekväm med att börja norpa på krediter såfort månadskostnaden gått ner om man inte har bearbetat det huvudsakliga problemet som orsakade skulderna.

Allt i välmening!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp