Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån nekas för snabblån – erfarenheter och tips?

Hej!
Väntade ut min sista förfrågan och sökte samlingslån med följande förutsättningar.
UC betyg 0.5
Inga förfrågningar
Inkmst 479.000 kr
lån på UC 548.000 kr = 2 st banklån (privatlån)
Behövde samla 150.000 kr på massa småkrediter/snabblån till skyhöga räntor.

Nu min historia: Sökte på Lendo och fick flera erbjudanden , valde då LF Finans och efter 7 dagar fick jag till svar att dom EJ löser sådana krediter enligt ovan men samlar gärna mina banklån (inte intressant då jag har bra ränta och det är snabblånen som måste bort) alltså avslag.
Kontaktade då Lendo igen och dom körde då collector bank = efter några dagar samma svar , sen Sveabank= samma svar.

Kollat själv med några andra banker och samma svar.
Vad göra???

Det där låter hårt. Vidrigt när bankerna inte kan skapa pengar för att förbättra för de som behöver det.

Bankerna verkar ha blivit hårdare på senaste tiden.
Själv fick jag samlingslån via LF Finans för ett år sedan och då de själva inte kunde lösa lån utanför UC valde de att betala ut hela summan till mig istället så jag själv fick betala lånen.

Hade du inte redan haft så mycket lån som du har på UC så hade jag valt alternativet privatlån istället för samlingslån.

Northmill kan lösa utanför UC. Collector var jag ganska säker på de kunde, men tydligen ej längre enligt din egna utsago.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp