Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, någon idé?

Ni hade 800.00 totalt i lån och en total inkomst på 64.000, TS har över 700.000 i lån och en inkomst på 29.000. Tror det blir tufft.
Jag förstår din poäng. Då är det kanske bättre möjligheter hos en låneförmedlare, speciellt om TS inte ska söka på så stort belopp.

Senast ändrad:
Vad menar du? Jag menar att jag personligen hade sökt hos en låneförmedlare där jag får flera svar på en UC, än hos en enda bank.
Absolut, så är det. Fördelen med att ha en bank och en personlig kontakt är att den just är personlig och de kan ta hänsyn till individen. Dock är det ett annat klimat nu så inte alls säkert det spelar någon roll. Då är det bättre som du skriver att få fler erbjudanden på en förfrågan.

Nummer 1 - har du billån via BMW Finans så syns den ej på UC eftersom den är på Bisnode.
Jag tycker du ska skicka in en ansökan via Lendo där du samlar lånen. Misstänker dock att räntan lär landa runt 10%.

Nummer 1 - har du billån via BMW Finans så syns den ej på UC eftersom den är på Bisnode.
Jag tycker du ska skicka in en ansökan via Lendo där du samlar lånen. Misstänker dock att räntan lär landa runt 10%.
Okej. Fast detta billån syns på uc? Står under kredit, tror bankerna att jag har kredit? Stor skillnad på ett billån på 138.000 med en bil som säkerhet som är värd mer än 200.000 än ett blancolån eller kredit utan säkerhet.

Tror du verkligen jag har chans? Och samla vilka? Dom två mindre lånen på 135.000 och 95.000? För det större lär jag ju aldrig kunna baka in? Och det har ändå ok ränta på 8.95%.
Min lön är väl för dålig.

Angående BMW finans, svårare att få billån där? Jag har av nån anledning sällan blivit godkänd via bisnode men alltid via uc.

Skulle det göra något för min kalkyl och uc score av att få billånet dit istället? Typ sälja och köpa bil via dom, men det kanske bara gäller nya bilar.

Men skulle jag få lånet på 95.000 och 135.000 samlat med 10% så är det en förbättring.

I april går min näst sista ff ut. Tror ni mitt betyg kommer vara mycket bra då? Då kommer jag ha 1 förfrågning. Eller är det ingen idé att vänta? Får det att gå runt utan problem tills dess, är dock sugen på rätta till detta nu.

Skulle även kunna byta bil då, typ sälja BMWn få lös 45.000. Betala ner ett lån till 40.000, inget billån och 1 förfrågningar. Då kanske man kan få bra erbjudanden med dessa förutsättningar i april?

340.000 lån 8,95%
135.000 lån 14%
40.000 lån 10,95%

Inga bet anmärkningar
350.000 inkomst
Uc betyg runt 0,6 skulle jag gissa?

Kan det vara värt och stå ut om det funkar?Och försöka ta en BMW via BMW finans utanför uc.

Senast ändrad:
För det jag tänker med att sälja BMWn, betala ner ett lån till 40.000 och söka samlingslån då, måste vara bättre?

För att få igenom ett billån med sämre förutsättningar är väl lättare än ett samlingslån? Om ni förstår vad jag menar.

Det jag är orolig för är att jag skulle lösa bort billånet och få ner mitt totala lånebelopp från 730.000 till 510.000 istället.

Och då står där utan bil och typ samma betyg.

Tror ni ett billån och få ner ett blancolån 50.000 gör någon större skillnad? Eller kommer en ff mindre gör mer?

Som jag sa, så måste det vara enklare att få ett billån med sämre betyg än ett samlingslån? Därav tänkte jag sälja bilen och söka samlingslån innan jag söker en bil.

Känns dock bökigt utan bil.

Senast ändrad:
Hade jag varit du, hade jag nog sålt bilen, köpt en skitbil för lite av det du går plus, o så pytsat in resten i minsta lånet… för att få mer drägliga kostnader.

Eller om du har möjlighet till att få upp din inkomst lite? Det ger ju dig fler möjligheter?

Hade jag varit du, hade jag nog sålt bilen, köpt en skitbil för lite av det du går plus, o så pytsat in resten i minsta lånet… för att få mer drägliga kostnader.

Eller om du har möjlighet till att få upp din inkomst lite? Det ger ju dig fler möjligheter?
Ja det är sant. Och skulle jag behöva bättre bil kan jag säkert få igenom enklare ett billån än samlingslån med sämre uc?

Känns viktigare att ha bra UC när jag söker samlingslån än bil, visst?

Eventuellt att jag väntar ut en ff och bara stå med 1 ff, eller kanske det räcker att vänta med att min andra ff blir 6 mån gammal i februari?

Min lön 2024 kommer gå upp 29.000, så lite bättre med lön på ca 370.000.

Känns dock som jag borde kunna samla iallafall dom två mindre lånen redan nu? Är verkligen osäker hur jag ska göra, vill inte slösa en ff om det hade varit värt att lösa något innan och vänta några extra månader.

Kan lånet på 95.000 borta göra någon skillnad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp