Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

samlingslån men en anmärkning

om man vill ta ett samlingslån och har 1 anmärkning på missbrukad kredit för 1.5 år sedan (den är återbetalt till fullo). Ser lånebolagen lika allvarligt påvert som en anmärkning från kronofogden

om man vill ta ett samlingslån och har 1 anmärkning på missbrukad kredit för 1.5 år sedan (den är återbetalt till fullo). Ser lånebolagen lika allvarligt påvert som en anmärkning från kronofogden
ja en anmärkning som anmärkning

Jag tror många inte lånar ut om man har anmärkning.

Collector kollar inte om man har missbrukad kredit. Jag fick lån där trots 2 st missbrukad kredit och enligt min uc som Collector tog så kollade dom bara betalnings anmärkning.

Jag har fått för mig att olika anmärkningar kan ses olika allvarligt, och att "utmätningsförsök" är den sämsta att få på sig då den visar att inte ens kfm kan reda ut skulden för närvarade

Funderar också på "allvaret" i anmärkningarna. Kommer snart "bara" ha fem anmärkningar - och då är fyra av dessa jädra TV-avgifter på typ 640 kr styck. Kanske är det önsketänkande men någon typ av logik borde väl ändå göra 640 kr*4 mindre allvarligt än anmärkningar på 15000*4, som jag haft tidigare.

Funderar också på "allvaret" i anmärkningarna. Kommer snart "bara" ha fem anmärkningar - och då är fyra av dessa jädra TV-avgifter på typ 640 kr styck. Kanske är det önsketänkande men någon typ av logik borde väl ändå göra 640 kr*4 mindre allvarligt än anmärkningar på 15000*4, som jag haft tidigare.

Ja... suck. Min bättre hälft fick två st på grund av inkassoavgifter, t.ex. en inkassoavgift som kom efter att han betalat in euroloan. Han tycker ”det är nog bara att betala” men jag är sådär, ”ring och hör så att alla eventuella påminnelser och aktuellt belopp blir med”. Så nu blev det så onödigt. Sen har fler tillkommit. Typ missbrukad kredit på Swedbank. Han har ett amex kort som gör uc kollar på honom hela tiden fast han betalar in. Så ucbetyget har gått upp 15% bland annat på grund av det. Det får man ju också bara ringa om och fråga varför. Så irriterande att jag inte kan ringa som tycker det är enkelt och snabbt.
Om jag behövde låna hade jag väl provat en gång med färre antal anmärkningar om inkomsten var ok. Kommer ha ca 205 000 i inkomst nästs år och kanske en del underskott så trots inga anmärkningar kanske det blir svårt.

Vänder man på det så ser det ut som en slarvers uc om han struntade i de 4 småräkningarna, eller inte hade pengar till dom små.. väldigt svårt att klura ut hur det väger

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp