Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån/medlemslån, förutsättningar

Hej,

Hur tror ni att mina förutsättningar för att få ett lån ser ut? Tänker främst medlemslån via Swedbank, alternativt via facket.

Inkomst: 413k
Underskott: 43k
UC risk: 1.3
Förfrågningar: 5st (Alla från samma, handlar om mitt kreditkort då jag ändrat beloppgräns, 1 förfrågan försvinner den 28e).

Krediter och skulder:
Kredit: 10 000 utnyttjat av 15 000
Avbetalning (syns som kredit): 9 215
Skuld som inte ses på UC (avbetalning hos inkasso sedan länge): 120 000.

Inga betalningsanmärkningar eller historiskt skuldsaldo finns.

Har tänkt att ta ett lån på 300 000-310 000 för att lösa skulden som inte syns på UC samt krediterna och använda resterande pengar till bilköp.

Tror ni det går igenom? Vad ska man ge för anledning i ansökan? Ska jag välja samla lån och vad ska man isåfall svars ifall dom vill veta vilka lån? Känns ju sådär att nämna att det är en gamma inkassoskuld.

Ska man söka det som billån eller samlingslån? Med tanke på skulden utanför UC som ska betalas + bilköp då.

Och är swedbanks medlemslån med 5.3% ränta värt det eller ska man köra på Lendo och hålla tummarna?

Du har fina förutsättningar.

Hej,

Hur tror ni att mina förutsättningar för att få ett lån ser ut? Tänker främst medlemslån via Swedbank, alternativt via facket.

Inkomst: 413k
Underskott: 43k
UC risk: 1.3
Förfrågningar: 5st (Alla från samma, handlar om mitt kreditkort då jag ändrat beloppgräns, 1 förfrågan försvinner den 28e).

Krediter och skulder:
Kredit: 10 000 utnyttjat av 15 000
Avbetalning (syns som kredit): 9 215
Skuld som inte ses på UC (avbetalning hos inkasso sedan länge): 120 000.

Inga betalningsanmärkningar eller historiskt skuldsaldo finns.

Har tänkt att ta ett lån på 300 000-310 000 för att lösa skulden som inte syns på UC samt krediterna och använda resterande pengar till bilköp.

Tror ni det går igenom? Vad ska man ge för anledning i ansökan? Ska jag välja samla lån och vad ska man isåfall svars ifall dom vill veta vilka lån? Känns ju sådär att nämna att det är en gamma inkassoskuld.
Är det inte bättre använda lendo / sambla. Fler erbjudanden? Om det skulle vara så att du blir nekad swedbank är det ju en onödig ff. Istället för ta en och få flera.

så tänker jag men vet inte om
Jag har rätt eller fel.

Är det inte bättre använda lendo / sambla. Fler erbjudanden? Om det skulle vara så att du blir nekad swedbank är det ju en onödig ff. Istället för ta en och få flera.

så tänker jag men vet inte om
Jag har rätt eller fel.
Kan vara så, men tänker på risken att få sämre ränta eftersom att med meldemslånet vet jag att jag får 5.3 % ränta. Värt att riskera lendo och kanske få bättre/sämre ränta? Svårt val.

Kan vara så, men tänker på risken att få sämre ränta eftersom att med meldemslånet vet jag att jag får 5.3 % ränta. Värt att riskera lendo och kanske få bättre/sämre ränta? Svårt val.
Ja jag har oxå såna villkor på Nordea. Men samtidigt är dom bankerna hårdare tyvärr. Förstår det är svårt val.

Hur tror ni att mina förutsättningar för att få ett samlingslån ser ut? 300 000 skulle jag vilja söka

Inkomst: 450k
Underskott: 143k
UC risk: 30
Förfrågningar: 2st

Krediter och skulder:
Kredit: 100 000 utnyttjat av 120 000
lån: 820 000

Det är om Remember eller BN skulle nappa....Kan inte se någon annan bank göra det faktiskt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp