Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån (medlåntagare)

Jag har satt mig rejält i skiten, och om jag skulle få tex en förälder att ställa upp som borgenär eller medlåntagare på ett lån och jag exempelvis dör då faller det ju på dem att betala.
Visst att det är en risk att gå in så, men finns det något sätt man kan göra för att skydda dem vid ett eventuellt dödsfall?

Eller tvärtom att den som är medlåntagare (borgenär) avlider. Vad händer då, är det bara att betala vidare som vanligt?

Jag har satt mig rejält i skiten, och om jag skulle få tex en förälder att ställa upp som borgenär eller medlåntagare på ett lån och jag exempelvis dör då faller det ju på dem att betala.
Visst att det är en risk att gå in så, men finns det något sätt man kan göra för att skydda dem vid ett eventuellt dödsfall?

Eller tvärtom att den som är medlåntagare (borgenär) avlider. Vad händer då, är det bara att betala vidare som vanligt?
Försäkring på lånet. Annars är det medlåntagaren som får betala.

Om du går bort så är nog inte lånet det största problemet så ska nog inte lägga jätte stor vikt på det

Ni båda står på lånet så en blir alltid skyldig att fortsätta betala om den andre inte kan vid ex dödsfall. Skulle säga att största nackdelen med att ha medlånetagare är om du någon dag bestämmer dig för att sluta betala alla dina skulder och det går till KF. Då måste den andra parten fortsätta betala även om du slutar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp