Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med mina förutsättningar

Berätta mer om hur det gick till. Vad sa du och vad hade du för lön vid tillfället?
Är det skillnad på ha Nordea och handelsbanken? Du måste ha träffat på en mkt vänlig handläggare..
har bunden ränta i 5 år på bolånet så icke möjligt att byta bank nu.
Var 100% ärlig och berättade precis som det var. Inkomst 570k deklarerad 2020. 2021 650k. Det är möjligt att ha bolånet på olika ställen.
ENORM skillnad på HB och Nordea. HB är fullständig värdelösa.
Så börja med att boka tid. De guidar dig igenom hela processen.

Var 100% ärlig och berättade precis som det var. Inkomst 570k deklarerad 2020. 2021 650k. Det är möjligt att ha bolånet på olika ställen.
ENORM skillnad på HB och Nordea. HB är fullständig värdelösa.
Så börja med att boka tid. De guidar dig igenom hela processen.

ok! Då har vi ju likvärdig inkomst. Känns bra

hur funkar det med bolån på olika ställen?
Ska jag börja med HB tycker du? Kanske boka tid med kontorschefen direkt?

har du blancolån på 1 milj hos Nordea?

ok! Då har vi ju likvärdig inkomst. Känns bra

hur funkar det med bolån på olika ställen?
Ska jag börja med HB tycker du? Kanske boka tid med kontorschefen direkt?

har du blancolån på 1 milj hos Nordea?
Japp. Var noga med att HB inte tar en UC. De gjorde det för mig. Urkass. Tyvärr kan man inte byta kontor på HB men är fast med de man tilldelats.
Du lånar ju på husets värde. Och banken skapar pantbrev för det. Men börja med din bank. Om det inte funkar, boka bolånrådgivning online på Nordea. Förbered väl med alla lån, utgifter och krediter. De begärde konto utdrag. Inte omöjligt att det går att flytta hela bolånet, men de behöver isf räkna på ränteskillnadsersättning. Om du känner att du inte får gehör PM mig. Jag får dela kontaktuppgifter av han som hjälpte mig.

Pratade med Nordax i måndags och jag tycker dom är väldigt bra att ha och göra med. Jag fick sänka räntan från 12,9 till 7,9 så nog är jag nöjd. Men inte förens i juni ska jag söka en utökning av mitt lån där. Ring och prata med dom och kolla utan att dom tar en UC. Var väldigt tydlig med att dom inte får ta en UC ??
Blev lite inspirerad av detta inlägg. Jag har två lån hos Nordax idag:

Lån 1: 200k (186k kvar) - Togs juni 2020 med en ränta på 11.9%, sänkte den vid något skede till 9.9%, sedan 6.9% efter att ha blivit erbjuden det av Remember.
Lån 2: 400k (396k kvar) - Togs nov 2021 med en ränta på 11.9%, försökt sänka den för några veckor sedan utan framgång.

Det gäller att ha flax vem man kommer till, snackade med en skön grabb idag som sänkte lån 1 från 6.9% till 4.9% och lån nr 2 från 11.9% till 7.9%.
Känns asbra, istället för lägre kostnad så förkortade vi återbetalningstiden istället. Jag ringde därefter Coop som meddelade att de bara sänker en gång under låneperioden (hade 7.8% ursprungligen, sänkt till 6.8% och nu fick jag 0.5% sänkning till 6.3%. Det känns bra :)

Tror ni jag har någon chans att samla lån med dessa förutsättningar:

inkomst 2021: 350 000
Underskott: 170 000

7 förfrågningar
Inga anmärkningar

Lån uc:

Remember 200 000
Marginalen 80 000
Collector: 20 000
P.F.C. : 10 000

Liten uppdatering den sist;

Har nu endast två blancolån på 350’remember och 180’Nordnet.

Betyg 0.8
Senaste förfrågan i augusti 2022 från min egna bank. Varför den togs nu vet jag inte..

5 ff totalt
Inkomst 696’

krediter utanför UC som jag vlll baka ihop:
Ellos 20’ -900 kr
Boozt 20’ -900
Eurocard 20’ -900 kr
Fairlo 100’ -2100 kr
Wästgöta finans lån 80’ -1300 kr

totalt 240 000 ca

dessa smålån kostar mig 6500 ca och känns onödigt att sitta och betala ränta på.

Vad tycker ni? Ska jag ansöka om ett större blancolån via Zmarta/ Lendo för att sedan ansöka om några månader på wästgöta finans? Då skulle dessa 240 försvinna från UC.

Tacksam för snabba råd :)

Jag hade 0.7 i betyg och 1m blanco på 700k inkomst. Fick flera erbjudanden varav ett på 350k med 5% ränta. Så om du inte har en ff senaste 45 dagarna hade jag sökt om jag vore du @Morran

Ok problemet är bara att min inkomst inte uppdaterats än, står fortfarande 488’

hur stor roll spelar den senaste förfrågan från HB den 11/8 ? Den är ju inte 45 dgr gammal..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp