Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med hög ränta

Hej!

Min nuvarande ekonomi är katastrof på grund av spelmissbruk. Jag har en fråga till er som gäller samlingslån.

Jag har ca 400.000 i lån, plus ca 100.000 i utnyttjade krediter. Ingen prick hos KF men ca 10 ff bara i år.

Om jag skulle lyckas få ett lån på ca 500.000 så skulle det vara med väldigt, väldigt dålig ränta. Men förmodligen bättre månadskostnad än den jag har i nuläget, ca 15.000/månad i lån och krediter?

Skulle ni säga att jag borde ansöka om ett stort lån med dålig ränta, och sedan betala på det tills dess att mina förfrågningar är borta och därefter ansöka om ett nytt lån hos min bank (Nordea) om ca ett år då förfrågningarna är borta?

Det beror ju lite på din inkomst om det ens är någon idé att ansöka.
Vad blev resultatet av senate kreditansökningarna?

Tack för svar @Lasseman.

På UC hade jag vid senaste ansökan en riskprognos på 12.20%.

På senaste ansökan via Creditsafe var min kreditvärdighet Hög (konstigt nog).

Har ca 430 k i årslön.

Tack för svar @Lasseman.

På UC hade jag vid senaste ansökan en riskprognos på 12.20%.

På senaste ansökan via Creditsafe var min kreditvärdighet Hög (konstigt nog).

Har ca 430 k i årslön.

Håll ut tills det gått åtminstone 2 månader senaste förfrågan och sen kan du nog försöka samla ”första gången”. Om du får bud lär det vara dålig ränta givetvis men definitivt bättre kostnad. Om du får det samlat sen är det bara att avakta sålänge du kan tills förfrågningarna är under 2-3 eller mindre och sen satsar du på bättre ränta. Du är inte direkt överdrivet belånad.

Mitt största lån är 400K på 16%, kostar 5700 i månaden.

Tack @Dukemo!

Jag antar att det är den enda lösningen med tanke på hur min kreditvärdighet ser ut. Tack för tips och info!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp