Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med dessa förutsättningar

Hej!
Hoppas kunna få lite vägledning från någon här.
Jag har haft betalningsanmärkningar i snart 3 år, har 4 st kvar som försvinner nu 1/10.

Min UC:
Inkomst: 550 000kr
Underskott: 52 000kr
Lån & Krediter: 0 kr
Förfrågningar: 2 st (tagna i mars 2018).
Kreditbetyg: 9,8

Jag har kvar skulder på ca 200 000, vissa av företagen har gått med på att frysa räntan men inte alla så jag betala väldigt mycket i bara ränta. Tänkte därför ta ett lån med lite schystare ränta och sen betala av alla skulder. Det jag undrar dock är om jag ska kontakta min bank (Swedbank) eller om jag ska söka via Lendo eller något annat liknande.

Det jag är mest osäker över är ifall jag har skuldsaldo eller inte, för vad jag förstått kan det strula till det ordentligt.

På min UC står följande:
Skuld hos kronofogden saknas per 2018-09-07.
Personen har haft en skuld hos kronofogden under 11 av de senaste 24 månaderna. Den högsta skulden uppgick till 113.448 kr.
Beloppen ovan avser oreglerade skulder hos kronofogden. Observera att dessa skulder ibland omfattar fordringar som även finns redovisade som betalningsanmärkningar.
Skuld hos kronofogden de senaste 24 månaderna.
Beloppen i kr visar det högsta beloppet som rapporterats till UC under månaden.
För period som är utelämnad, saknar UC kännedom om skuldsaldot.

Vad innebär detta för mig? Kommer min bank låna mig pengar eller är det bättre att söka via Lendo?

Tacksam för hjälp!

I vilket fall som helst måste du nog vänta in 1 oktober tills du inte har en enda anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp