Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån med 4.65% score

Planerar för kommande sökning samlingslån efter årsskiftet.

Har läst olika tips här inne. Jag behöver ett lån på åtminstone 350 000 varav 53 000 är lån som inte syns på min uc.

Är det bäst att söka hela beloppet via ex Lendo. Får jag då erbjudanden som är möjliga för mig i olika summor då?

Eller ska jag söka belopp som är ex 90% av min inkomst och sedan ta ett blancolån på 53 000?

Min högsta prioritet är att få ner månadskostnad en för mina lån. Jag kan ta en kassare ränta för att få det bättre månadsvis. Sen förhandla om samlingslån längre fram.

Jag tror att min uc blir hyfsad i dec då jag enbart kommer ha 3 FF kvar. Min uc ligger nu med 11 FF på 4.6%.

För mer detaljerad bild av min situation se trådstart

Har du hög hyra? 10000 för lån och räntor är en hel del men inte extremt. 24 till nästan 30 tusen rent, tycker det borde kunna bli pengar över.

Har du hög hyra? 10000 för lån och räntor är en hel del men inte extremt. 24 till nästan 30 tusen rent, tycker det borde kunna bli pengar över.
Jag pungar ut 18 000 på boende och räntor. Min hyra är på 3700. Jag har ett snitt på 22 000 just nu i inkomst.

Hej, jag är ny på forumet och önskar TS all lycka. Är själv ute efter ett samlingslån på 200.000 för att betala nuvarande lån (med lägre ränta helst) + betala en kommande restskatt på cirka 60.000.

Dock har jag svårt att förstå UC:s riskscoring? Folk här på forumet som har tio olika krediter, ett skuldsaldo på några hundra tusen och årslön på 250.000 har bättre procentrating än jag. Och jag har då två krediter med ett skuldsaldo på 140.000, årslön på 490.000 och inga betalningsanmärkningar? Mitt problem är antagligen totalt åtta förfrågningar, som alla gjordes i mars 2018.

Min UC-score: 8,3%, mindre bra.

Hej, jag är ny på forumet och önskar TS all lycka. Är själv ute efter ett samlingslån på 200.000 för att betala nuvarande lån (med lägre ränta helst) + betala en kommande restskatt på cirka 60.000.

Dock har jag svårt att förstå UC:s riskscoring? Folk här på forumet som har tio olika krediter, ett skuldsaldo på några hundra tusen och årslön på 250.000 har bättre procentrating än jag. Och jag har då två krediter med ett skuldsaldo på 140.000, årslön på 490.000 och inga betalningsanmärkningar? Mitt problem är antagligen totalt åtta förfrågningar, som alla gjordes i mars 2018.

Min UC-score: 8,3%, mindre bra.
Har du nyttjade kreditkort/kontokrediter?

Planerar för kommande sökning samlingslån efter årsskiftet.

Har läst olika tips här inne. Jag behöver ett lån på åtminstone 350 000 varav 53 000 är lån som inte syns på min uc.

Är det bäst att söka hela beloppet via ex Lendo. Får jag då erbjudanden som är möjliga för mig i olika summor då?

Eller ska jag söka belopp som är ex 90% av min inkomst och sedan ta ett blancolån på 53 000?

Min högsta prioritet är att få ner månadskostnad en för mina lån. Jag kan ta en kassare ränta för att få det bättre månadsvis. Sen förhandla om samlingslån längre fram.

Jag tror att min uc blir hyfsad i dec då jag enbart kommer ha 3 FF kvar. Min uc ligger nu med 11 FF på 4.6%.

För mer detaljerad bild av min situation se trådstart
Jag har en känsla av att det går en osynlig gräns vid 200.000. Över det blir det kinkigare i granskningen hos bankerna (mer manuell granskning). Så bäst är kanske att dela upp ansökningarna i 190.000 och 163.000.

Har du 140.000 kronor som SKULD hos Kronofogden?
Om så är fallet ska vara glad att du inte är över 10% i UC-risk.
Jag har 4.000 i skuldsaldo och 800.000 i årsinkomst (noll anmärkningar) men UC på 9.1%...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp