Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån med 340 000 kr i skulder – chans att bli beviljad?

Tjena,

Blivit dags för mig att skicka in ansökan för Samlingslån. Har idag 340 000kr totalt i lån, men enbart 93000kr av dessa syns på min Uc.

Har totalt 4 FF senaste 12 månaderna (alla äldre än 6 månader). Mitt kreditbetyg är 4,5.
Har en inkomst på cirka 35tkr/månad. Deklarerad inkomst ligger på 400 000kr.

De jag undrar över är, vilken förmedlare bör jag välja? Skall jag uppge att jag vill samla 340 utav 340, eller enbart bara ange de 93 som syns på min Uc?

För det första hade jag väntat tills alla kreditupplysningar försvinner för att öka dina chanser markant. Sen för det andra så kommer UC betyget att förbättras ordentligt om du bara fortsätter betala av som vanligt. UC tittar främst starkt på historik och inte skuldmängd. Jag hade personligen väntat ut det och tagit samlingslån då.

Finns många förmedlare som kan tänkas ge dig samlingslån/privatlån på 340 tusen, förutsatt att du blir lite "renare" i UC.. så vänta ut ett tag till och försök igen så lär du absolut få det beviljat!

Notera att ett samlingslån = privatlån så spelar egentligen inte stor roll om du anger vad syftet med lånet är då det fortfarande är ett lån utan säkerhet så att du vill samla andra lån har liten relevans, dock absolut nåt man ändå kan säga till förmedlaren i samband med låneansökan.

Lycka till :)

Tack för svar!

Ja, är väl egentligen bäst att vänta ut i de sista. Men tanke är väl inte att detta ska bli en långsiktig lösning. För om jag får något erbjudande lär de väl vara rätt höga ränta. Så tanken är väl någonstans bara att sänka månads kostnaderna nu, sedan söka nytt om 6-7 månader och hoppas på en bättre ränta. Amortera en hel del extra i 1 års tid och sedan söka igen.

Okej, antar att jag bör söka för att samla alla skulder då, även dem utanför Uc :)
Tack!

Tack för svar!

Ja, är väl egentligen bäst att vänta ut i de sista. Men tanke är väl inte att detta ska bli en långsiktig lösning. För om jag får något erbjudande lär de väl vara rätt höga ränta. Så tanken är väl någonstans bara att sänka månads kostnaderna nu, sedan söka nytt om 6-7 månader och hoppas på en bättre ränta. Amortera en hel del extra i 1 års tid och sedan söka igen.

Okej, antar att jag bör söka för att samla alla skulder då, även dem utanför Uc :)
Tack!
Förstår din tanke men tänk också på att ju lägre UC du har desto bättre ränta får du + samlingslån hos förmedlare. Det är absolut värt den lilla tiden att vänta istället för att chansa sig fram. Sen är ju ditt UC betyg i "Mindre bra" zonen så hade ändå rekommenderat starkt att avvakta då de flesta förmedlare hade nekat vid sånt betyg eller erbjudit väldigt hög ränta, och sen hade du även fått på dig ytterligare en kreditupplysning som bara sänker betyget mer. Du lär absolut inte ångra dig sen att du hade lite tålamod och väntade ut tills UC blivit renare innan du söker nytt igen. Stay strong! :folded:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp