Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån möjligt?

Mitt betyg höjdes från 3.2 till 5.5 på en månad efter att jag betalade av ett kreditkort som var utnyttjat 1000 kr av 10 000 kr. Sänktes inte månaden efter heller så man vet aldrig med betyget.

Avslutade du krediten eller amorterade du bara ner det?

Det är bättre att ha ett kreditkonto icke utnyttjat än att avsluta den.

Vi har ju konstaterat att ha ett onyttjat kreditkort är bra för betyget men spelar det nån roll vilket kreditutrymme man har på kortet ? Tex 10k vs 50k.

Undrar det samma! Har 3 st och vill få bort dem men om det är bättre för betyget behåller vi ett som nödkort/resekort!

Undrar det samma! Har 3 st och vill få bort dem men om det är bättre för betyget behåller vi ett som nödkort/resekort!

Det beror på lite syftet, 1 kreditkort med 10-20000 kr outnyttjat höjer ditt UC eftersom det minskar din risk att hamna på obestånd.

Ett outnyttjat kreditkort på 50000-100000 kr gör det samma men det kommer påverka dit låneutrymme negativt om du ska söka ett större blanco.

Det beror på lite syftet, 1 kreditkort med 10-20000 kr outnyttjat höjer ditt UC eftersom det minskar din risk att hamna på obestånd.

Ett outnyttjat kreditkort på 50000-100000 kr gör det samma men det kommer påverka dit låneutrymme negativt om du ska söka ett större blanco.

Ok kanon. Då blir de å behålla Volvo kortet och minska från 30 till 20k.. åker Volvo så bra att ha med erbjudanden och tankning osv. Och för panik utgifter (som ja hoppas inte blir men man vet aldrig som husägare, djurägare och 2 bilar!)

Ok kanon. Då blir de å behålla Volvo kortet och minska från 30 till 20k.. åker Volvo så bra att ha med erbjudanden och tankning osv. Och för panik utgifter (som ja hoppas inte blir men man vet aldrig som husägare, djurägare och 2 bilar!)

Volvokort kan du ändra kreditgräns direkt i deras app tror jag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp